Κατεβάστε την υπεύθυνη δήλωση μέλους του Συλλόγου

Τετάρτη, 16 Μαΐου 2018

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Α/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ «Κώστας Βάρναλης»
ΕΔΡΑ: 10ο Δημ.Σχολείο Ελευσίνας
Ρήγα Φεραίου & Φουτρή
Ελευσίνα: 14/05/18


Πληρ. :Κωνσταντόπουλος Περικλής
Τηλ: 6909-099055



Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΕΙΝΑΙ ΘΕΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ ΚΑΙ ΕΥΘΥΝΗΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΙ ΟΧΙ ΤΗΣ ΚΕΔΕ

Από τις 2 Μαΐου 2018 όλα τα νήπια α και β ηλικίας (προνήπια) εγγράφονται υποχρεωτικά στο Νηπιαγωγείο σε 184 (από τους 325) δήμους της χώρας i και ουσιαστικά αρχίζει από το σχολικό έτος 2018 – 19 η εφαρμογή  του άρθρου 33 του νόμου 4521/2018 για δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή και εκπαίδευση. 
Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ,ΟΙ ‘’ΑΠΟΛΥΤΕΣ ΣΥΝΑΙΝΕΣΕΙΣ’’ΚΑΙ Η ΙΔΙΟΤΥΠΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΤΗΣ ΕΜΠΛΟΚΗΣ ΤΗΣ ΚΕΔΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Η Κοινή Υπουργική Απόφαση υπεγράφη από τον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Κώστα Γαβρόγλου, μετά από ομόφωνη θετική εισήγηση των Τριμερών Επιτροπών και των Περιφερειακών Διευθυντών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας  Εκπαίδευσης .
Σύμφωνα με την από 24-04-18 δήλωση του Υπουργού «Δήμοι με κατά πλειοψηφία θετική γνωμοδότηση των  τριμερών επιτροπών δεν εντάχθηκαν στην υλοποίηση της δίχρονης προσχολικής εκπαίδευσης από το σχολικό έτος 2018-19, επειδή προκρίθηκε  η έναρξη υλοποίησής της  να γίνει με απόλυτη συναίνεση των εμπλεκόμενων Δήμων και χωρίς πιθανότητα  να τεθεί σε κίνδυνο  η εφαρμογή της». Αυτή η πολιτική επιλογή εισάγει μια εξαιρετικά επικίνδυνη διαδικασία εμπλοκής των Δήμων στην εκπαιδευτική πολιτική.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Υπουργείου Παιδείας, των Διευθυντών Εκπαίδευσης, των περιφερειακών Διευθυντών αλλά και των τοπικών συλλόγων των εκπαιδευτικών, θα μπορούσε να εφαρμοστεί σε αρκετούς επιπλέον δήμους άμεσα χωρίς κανένα πρόβλημα και χωρίς κόστος για υλικοτεχνική υποδομή. Επίσης θα μπορούσε να εφαρμοστεί σε πολλούς δήμους ακόμη αφού τα μικροπροβλήματα που πιθανόν θα προέκυπταν από την εφαρμογή της θα ήταν διαχειρίσιμα. Άλλωστε οι επιπλέον θετικές εισηγήσεις (πλειοψηφικά) για άμεση εφαρμογή αφορούν 81 Δήμους.
Γιατί όμως έγινε επιλεκτική επιλογή των δήμων;
Έγινε επιλεκτική επιλογή των δήμων και αποφασίστηκε η εφαρμογή δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής εκπαίδευσης σε 184 Δήμους αν και υπήρχε θετική κατά πλειοψηφία εισήγηση για 265 σε σύνολο 325 Δήμων. Επιλέχτηκαν κατά πλειοψηφία δήμοι σε περιοχές όπου δεν υπάρχει ανάγκη για κρατική χρηματοδότηση αλλά η υποχρεωτικότητα μπορεί να καλυφθεί με τις υφιστάμενες δομές και το εκπαιδευτικό προσωπικό που υπάρχει ήδη. Σε αυτούς τους Δήμους ήταν περιττές ακόμη και οι συνεδριάσεις των τριμερών, αφού οι υπάρχουσες δομές επαρκούν για τη φοίτηση όλων των νηπίων και προνηπίων.
Η πολιτική επιλογή της κυβέρνησης για εμπλοκή των Δήμων στην εκπαιδευτική πολιτική
κλυδωνίζει την εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής εκπαίδευσης και αν συνεχιστεί δημιουργεί τον κίνδυνο να ακυρώσει την εφαρμογή του νομοθετήματος (ακόμα και σε βάθος τριετίας, όπως προβλέπεται) διότι:
  1. Η Κυβέρνηση, όπως αναφέρει και η ΔΟΕ σε ανακοίνωσή της « επέλεξε να αγνοήσει ακόμα και ομόφωνες αποφάσεις τριμερών επιτροπών υπέρ της εφαρμογής (π.χ. Κέρκυρα) καθώς και την επάρκεια των κτιριακών υποδομών σε περιοχές όπου, παρά τη δυνατότητα άμεσης εφαρμογής, οι Δήμαρχοι έθεσαν βέτο (π.χ. Δράμα, Πρέβεζα, Ιεράπετρα κ.ά.) περιφρονώντας την πλειοψηφία (Σύλλογοι και Δ/ντές Εκπ/σης) που τάχθηκε υπέρ της εφαρμογής ενώ δεν ήταν υποχρεωμένη από το νόμο να υιοθετήσει τις απόψεις τους και θα μπορούσε να προχωρήσει στην γενίκευση της εφαρμογής»
  2. Το γεγονός ότι δόθηκε καθοριστική σημασία στις ομόφωνες αποφάσεις και η γνώμη των δημάρχων, η οποία δεν ήταν δεσμευτική για την τελική απόφαση του Υπουργείου, απέκτησε προστιθέμενη αξία δημιουργεί ένα πρωτόγνωρο και εξαιρετικά επικίνδυνο για την Ελλάδα τοπίο εκπαιδευτικής πολιτικής. Οι δήμαρχοι απέκτησαν ενεργό ρόλο στον εκπαιδευτικό σχεδιασμό, ένα ρόλο που διεκδικούσαν από χρόνια και δεν είχαν αποκτήσει εξαιτίας των σφοδρών αντιδράσεων του εκπαιδευτικού κινήματος .
  3. Η νεοφιλελεύθερη πλειοψηφία της ΚΕΔΕ χρησιμοποιεί αυτόν το ρόλο για να υπονομεύσει την εφαρμογή της υποχρεωτικής δίχρονης προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης στο Νηπιαγωγείο με ποικίλους τρόπους.
  4. Η άποψη της τριμερούς επιτροπής (Δ/ντης Εκπαίδευσης, εκπρόσωπος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών και Δήμαρχος) έχει μόνο γνωμοδοτικό χαρακτήρα, όπως αναφέρεται στο νόμο και οποιαδήποτε άλλη ερμηνεία δεν αναφέρεται πουθενά . Ο ρόλος των Δημάρχων έπρεπε να είναι αυστηρά οριοθετημένος στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων της τοπικής αυτοδιοίκησης οι οποίες αφορούν αποκλειστικά ότι σχετίζεται με την επάρκεια των δομών και όχι την εκπαιδευτική πολιτική για την δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή εκπαίδευση
ΟΙ ΕΞΑΦΑΝΙΣΜΕΝΟΙ ΔΗΜΑΡΧΟΙ και οι προκλητικές δηλώσεις τους
Η γνώμη των δημάρχων –ασχέτως αν τελικά την εξέφρασαν ή όχι- αφού άλλοι ήταν εξαφανισμένοι , άλλοι άλλαξαν γνώμη και άλλοι προκλητικά αρνήθηκαν, έστω να αναλάβουν το κομμάτι των κτιριακών που είναι η αρμοδιότητά τους, - απέκτησε βαρύνουσα σημασία με την επιλογή της Κυβέρνησης να τους χρήσει προνομιακούς συνομιλητές. Οι Δήμαρχοι που συντάσσονται με την επίσημη θέση της ΚΕΔΕ, η οποία έχει ευθαρσώς δηλώσει ότι διαφωνεί με το δίχρονο υποχρεωτικό Νηπιαγωγείο δημοσιοποίησαν με προκλητικό τρόπο και δηλώσεις τη διάθεσή τους να εμποδίσουν την εφαρμογή του νόμου:
Ενδεικτικά αναφέρουμε από ανακοινώσεις συλλόγων:
‘’….ο Δήμαρχος Πεύκης – Λυκόβρυσης αρνήθηκε να υπογράψει το πρακτικό της γνωμοδοτικής επιτροπής του νόμου 4521/2018 και μας απέπεμψε από το Δημαρχείο Πεύκης – Λυκόβρυσης δηλώνοντας ότι θα απαντήσει εγγράφως στο Δ/ντή Π. Ε. Β΄ Αθήνας για το αν διαθέτει αίθουσες ή όχι για την εφαρμογή της Δίχρονης Υποχρεωτικής Προσχολικής αγωγής & Εκπ/σης στο Δήμο του
...ο Δήμαρχος Πεντέλης – Μελισσίων δεν εμφανίστηκε καν στο Δημαρχείο του όταν τα υπόλοιπα μέλη της τριμερούς επιτροπής πήγαν κατόπιν συνεννόησης μαζί του για να συνεδριάσουν και εκείνος με απαξίωση εξαφανίστηκε και ακόμα τον ψάχνουμε (ίσως επειδή στο Δήμο του υπάρχουν οι προϋποθέσεις για την άμεση εφαρμογή της Δίχρονης την οποία αυτός δεν επιθυμεί)’’
‘’… ο δήμαρχος Φυλής με προκλητικό τρόπο δήλωσε ευθαρσώς ότι θεωρεί αδύνατη την εφαρμογή του νόμου. Συγκεκριμένα, υποστήριξε ότι δεν υπάρχουν υποδομές στο δημόσιο νηπιαγωγείο ώστε να μπορούν να καλυφθούν οι ανάγκες της εφαρμογής της 2χρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής, υπερασπιζόμενος τη δυνατότητα φοίτησης στους παιδικούς σταθμούς. Δήλωσε μάλιστα, χαρακτηριστικά, ότι «οι υπερσύγχρονοι παιδικοί σταθμοί που λειτουργούν στην περιοχή καλύπτουν επαρκώς τις ανάγκες των παιδιών και μάλιστα λειτουργούν με βάση τις προδιαγραφές του Υπ. Παιδείας»! Προφανώς ο δήμαρχος ξεχνά ότι τα δημόσια νηπιαγωγεία αποτελούν την πρώτη σχολική βαθμίδα της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και ακολουθούν συγκεκριμένο πρόγραμμα ορισμένο από το υπουργείο παιδείας. Παράλληλα, δήλωσε πολύ καθαρά ότι δεν έχει και ούτε πρόκειται να προβεί σε οποιοδήποτε σχεδιασμό για ίδρυση και κατασκευή νέων νηπιαγωγείων.’’
Στους 7 Δήμους του Αργοσαρωνικού , όπου η γνώμη των Δημάρχων ήταν περιττή αφού υπάρχει επάρκεια αιθουσών για τη φοίτηση όλων των παιδιών 4-6 ετών, όπως δήλωσε η Διεύθυνση Εκπαίδευσης Π.Ε. μΠειραιά : «Οι κ.κ. Δήμαρχοι των Δήμων Κυθήρων, Σπετσών, Πόρου, Τροιζηνίας-Μεθάνων και Αίγινας, με κοινή τους επιστολή διαμαρτυρήθηκαν για τη μη τήρηση των προθεσμιών πρόσκλησης και επί της ουσίας δήλωσαν απερίφραστα ότι διαφωνούν στην εφαρμογή της υποχρεωτικής φοίτησης των νηπίων τεσσάρων (4) ετών, λόγω ανεπάρκειας αιθουσών(;).» και μετά την παράταση της προθεσμίας από την Π.Δ.Π. «οι κ.κ. Δήμαρχοι των Δήμων Κυθήρων, Σπετσών, Πόρου, Τροιζηνίας-Μεθάνων και Αίγινας, πάλι με κοινή τους επιστολή, παρά την τήρηση των προθεσμιών πρόσκλησης ,βρήκαν νέα αιτιολογία μη προσέλευσης, μεταξύ άλλων ότι έχουν πολλούς τουρίστες στο νησί και ότι πρέπει να είναι στο Δημαρχείο τους!!!» 
Η εφαρμογή της υποχρεωτικής δίχρονης προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης στο Νηπιαγωγείο δεν θα έπρεπε να έχει καμία απολύτως σύνδεση της τοπικής αυτοδιοίκησης με την εκπαιδευτική πολιτική . Το Υπουργείο Παιδείας έχει και το μηχανισμό και το ανθρώπινο δυναμικό και θα μπορούσε να κάνει τις σχετικές μελέτες και τους σχεδιασμούς για την εφαρμογή του νόμου. Ο ρόλος της τοπικής αυτοδιοίκησης, είναι η υλοποίηση των αποφάσεων του Υπουργείου, οι υλικοτεχνικές υποδομές , η πορεία και τα χρονοδιαγράμματα κατασκευής τους.
Η δημιουργία ενός δημόσιου φορέα που θα είναι υπεύθυνος για τη Σχολική Στέγη αποτελεί επιτακτική ανάγκη. Η κατάργηση του ΟΣΚ και η μεταφορά όλης της αρμοδιότητας για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση σχολικών κτηρίων-υποδομών στους Δήμους (χωρίς να συνοδεύεται μάλιστα από την απαιτούμενη χρηματοδότηση) αποδείχτηκε λανθασμένη και με επιπτώσεις ολέθριες για την εκπαίδευση. Επιβάλλεται άμεσα η μεταφορά όλων των αρμοδιοτήτων για το σχεδιασμό-υλοποίηση – ανέγερση σχολικών κτιρίων στο Υπουργείο Παιδείας. Χρειάζεται άμεσα χρηματοδότηση, απαλλοτρίωση οικοπέδων και ανέγερση σύγχρονων εκπαιδευτικών δομών.
ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ
Επειδή η εφαρμογή  της Δίχρονης Υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής  και Εκπαίδευσης  είναι μια ουσιαστικής σημασίας παρέμβαση στο εκπαιδευτικό σύστημα  και απαιτεί  όρους ποιοτικούς και οικονομικούς  για  να εφαρμοστεί σε όλη την επικράτεια.
 Επειδή η εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής Προσχολικής αγωγής θα είναι εφικτή,  μόνο  αφού υπάρξει  ΑΜΕΣΑ διασφάλιση των δύο βασικών της παραμέτρων, της επάρκειας  των υποδομών και της στελέχωσης των  με το απαραίτητο μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό
Επειδή τα σχολεία για να λειτουργήσουν ποιοτικά χρειάζονται ΜΟΝΙΜΟΥΣ ΔΙΟΡΙΣΜΟΥΣ .
ΚΑΛΟΥΜΕ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ
  • να προβεί στις απαραίτητες ενέργειες για την εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης άμεσα.
  • να ανακοινώσει χρονοδιάγραμμα σχολικής στέγης για τα Νηπιαγωγεία
  • να προβεί σε μόνιμους διορισμούς
 ΚΑΛΟΥΜΕ ΤΗ ΔΟΕ
  • να αναδείξει  την σπουδαιότητα   της εφαρμογής της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης άμεσα και να αναλάβει πρωτοβουλίες για την άμεση εφαρμογή της (με χαρτογράφηση των περιοχών, ενημέρωση των Συλλόγων,κ.α.)
Καλούμε τις/τους Νηπιαγωγούς
  • να αναδείξουν  την σπουδαιότητα   της εφαρμογής της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης άμεσα .
  • να ειδοποιούν το σύλλογο τους ώστε να κινητοποιηθούν(εκπαιδευτικοί -γονείς ) για την άμεση δημιουργία παραρτήματος σε περιπτώσεις εγγραφής μεγαλύτερου αριθμού παιδιών (υπόδειγμα 3 εγκυκλίου εγγραφών) .
  • να ενημερώνουν το σύλλογο και τη ΔΟΕ, όπου διαπιστώνουν μη τήρηση της ΚΥΑ
Οι πολιτικές των περικοπών και οι απαιτήσεις των δανειστών διαλύουν καθημερινά το δημόσιο σχολείο και το μετατρέπουν σε προϊόν προς πώληση. Ο αγώνας για τη δίχρονο υποχρεωτικό Νηπιαγωγείο ,είναι αγώνας όλης της εκπαίδευσης για την υπεράσπιση του δημόσιου αγαθού της παιδείας , αγώνας ενάντια στην ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης και αγώνας κατά της αποκέντρωσης.

ΓΙΑ ΤΟ  ΔΣ
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                                                      Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ




ΚΩΝΣΤΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ ΠΕΡΙΚΛΗΣ                                         ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΥ ΓΩΓΩ




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.