Κατεβάστε την υπεύθυνη δήλωση μέλους του Συλλόγου

Πέμπτη 11 Δεκεμβρίου 2014

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΒΙΒΛΙΩΝ

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ                                   Ελευσίνα 10/12/14
Α/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ                                           Αρ. Πρωτ. 150
ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
ΕΔΡΑ: 7ο Δημ.Σχολείο Ελευσίνας
Νικόλαου Νέζη 56                                                         ΠΡΟΣ:
(πρώην Θεοτοκοπούλου)                                           ΜΕΛΗ ΣΥΛΛΟΓΟΥ, Δ.Σ. Δ.Ο.Ε, ΜΜΕ
Πληρ. :Ιακώβου Νένα
Τηλ: 6909-099055                                                      ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:
Blog: http://syllogikadytatt.blogspot.com                 ΠΕΣΣ, ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ Α/ΘΜΙΑΣ ΚΑΙ
Mail: syllogikadytatt@gmail.com                              Β/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

 
Την Τετάρτη 10/12/14 ο σχολικός σύμβουλος της 58ης περιφέρειας Π.Ε Αττικής κ. Μαρίνος Παρασκευόπουλος έστειλε ηλεκτρονικά ένα ερωτηματολόγιο αξιολόγησης των σχολικών βιβλίων σε κάθε σχολική μονάδα αρμοδιότητάς του με την παράκληση να το συμπληρώσουν οι διευθυντές/ντριες με τη συνεργασία των δασκάλων των τάξεων μέχρι τις 12/12/14. Αυτό που απέκρυψε ο κ. Παρασκευόπουλος είναι πως το ερωτηματολόγιο αυτό συνδέεται άμεσα με την προωθούμενη ατομική αξιολόγηση τη στιγμή που ο κλάδος δίνει μεγαλειώδη αγώνα ενάντια σ’ αυτήν.

Πιο συγκεκριμένα:

«Αναρτήθηκε από το ΙΕΠ σε ειδική πλατφόρμα το ερωτηματολόγιο για τους Σχολικούς Συμβούλους, σχετικά με το περιεχόμενο συγκεκριμένων γνωστικών αντικειμένων που διδάσκονται στο Δημοτικό (Οργάνωση θεματικών ενοτήτων, διδακτικός χρόνος, σε σχέση με τις απαιτήσεις, δυσκολίες, εξορθολογισμό και άλλα).

Η είσοδος στο ερωτηματολόγιο γνωστικών αντικειμένων Δημοτικού πραγματοποιείται μέσω της πλατφόρμας "Αξιολόγηση των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Π.Δ. 152/2013) "»

Οι Σχολικοί Σύμβουλοι θα πρέπει να συμπληρώσουν το ερωτηματολόγιο από 9 έως και 11 Δεκεμβρίου 2014, εν όψει του διαλόγου για τις αλλαγές στην πρώτη βαθμίδα της εκπαίδευσης».

Ερωτάται ο κ.Παρασκευόπουλος:

Γιατί το συγκεκριμένο έγγραφο δεν έχει αριθμό πρωτοκόλλου;
Γιατί δεν αναγράφεται ο λόγος για τον οποίο συμπληρώνεται το συγκεκριμένο ερωτηματολόγιο;
Από πού προκύπτει η υποχρεωτικότητα συμπλήρωσής του ή γιατί δεν αναγράφεται η προαιρετικότητά του;

  • Συναδέλφισσες και συνάδελφοι, σας καλούμε να μην συμπληρώσετε το ερωτηματολόγιο του κ. Παρασκευόπουλου που προσπάθησε παραπλανητικά να μας εμπλέξει με διαδικασίες αξιολόγησης.
  • Καταγγέλλουμε την ενέργεια του κ. Παρασκευόπουλου ως απόπειρα να υποκλέψει τη συναίνεσή μας στις διαδικασίες της αξιολόγησης και τον καλούμε να αποσύρει το ερωτηματολόγιο.
  • Καλούμε τη ΔΟΕ να διερευνήσει το θέμα των ερωτηματολογίων και να προβεί σε σχετικές ενέργειες προς το ΥΠΑΙΘΑ και το ΙΕΠ

Διεκδικούμε ριζική αναμόρφωση στο περιεχόμενο (αναλυτικά προγράμματα, βιβλία) και στη λειτουργία του σχολείου, ενάντια στην υποβάθμιση και υποκατάσταση της εκπαίδευσης από ασύνδετες πληροφορίες και εκμάθηση υποταγής. Διεκδικούμε ένα σχολείο που να κερδίζει τους μαθητές και αντί να τους παγιδεύει, να δίνει διέξοδο στη δημιουργικότητα και τα ενδιαφέροντά τους και πραγματικά εφόδια για τη ζωή.

Απόλυτα συντονισμένα με τη λογική των ΔΕΠΠΣ και των νέων ΑΠΣ, τα βιβλία χαρακτηρίζονται από τα παλιά τους προβλήματα σε όλο τους το μεγαλείο. Το εντυπωσιακό τους περιτύλιγμα κανέναν δεν πρέπει να ξεγελάσει. Μέσα σε αυτό κρύβονται ενισχυμένα στο έπακρο η αποσπασματικότητα, η αντιεπιστημονικότητα, η ιδεολογική μονομέρεια και ο δογματισμός. Μια χειρότερη εκδοχή όλων εκείνων των στοιχείων που εμποδίζουν τους μαθητές να ερμηνεύσουν τον κόσμο και με αυτοπεποίθηση να αντιμετωπίσουν τη ζωή.
Στη βάση των οδηγιών του ΟΟΣΑ και των διαγωνισμών της Πίζα, που διερευνούν δεξιότητες και όχι διανοητικές ικανότητες (π.χ. ικανότητα χρήσης οδικού χάρτη ή τηλεφωνικού καταλόγου) εισάγεται η ωφελιμιστική αντίληψη για τη γνώση. Σύμφωνα με την αντίληψη αυτή, χρήσιμη είναι μόνον η γνώση που φέρνει άμεσα οφέλη, η εκπαίδευση δηλαδή του μαθητή σε χρηστικές και επικοινωνιακές δεξιότητες για την καθημερινή και επαγγελματική του ζωή, σε βάρος της γενικής μόρφωσης. Έτσι στα βιβλία του Δημοτικού η διδασκαλία της Γλώσσας μετατοπίζεται από τα λογοτεχνικά και άλλα δόκιμα κείμενα στα βιογραφικά σημειώματα, τις επιστολές, τις προσκλήσεις σε πάρτι, τις οδηγίες χρήσης οικιακών συσκευών και ηλεκτρονικών παιχνιδιών ή σε συνταγές μαγειρικής. Η ανάπτυξη της γλώσσας και του λόγου περιορίζεται στα απαραίτητα για μια στοιχειώδη επικοινωνία στην καθημερινότητα, όπως ακριβώς μαθαίνουμε μια ξένη γλώσσα, με προφανή στόχο να περιοριστούν οι αναπτυξιακές δυνατότητες της σκέψης και να ελεγχθεί η συνείδηση των νέων ανθρώπων.

Αγωνιζόμαστε για

Ένα σχολείο που για σκοπό του θα έχει να προετοιμάζει ανθρώπους αφεντικά της ζωής και της τύχης τους και όχι αποδοτικούς υπηρέτες του συστήματος, το Ενιαίο Δωδεκάχρονο Σχολείο. Σχολείο που θα δίνει ολόπλευρη γενική μόρφωση σε όλους ανεξαίρετα τους μαθητές με ενιαία προγράμματα, ενιαία δωρεάν βιβλία, μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό με ενιαία εργασιακά δικαιώματα.

Ριζική αναμόρφωση στο περιεχόμενο (αναλυτικά προγράμματα, βιβλία) και στη λειτουργία του σχολείου, ενάντια στην υποβάθμιση και υποκατάσταση της εκπαίδευσης από ασύνδετες πληροφορίες και εκμάθηση υποταγής.

Κατοχύρωση αποκλειστικά δημόσιας και δωρεάν Εκπαίδευσης σε όλες τις βαθμίδες, προϋπόθεση του ενιαίου χαρακτήρα και της κοινωνικής της αποστολής. Παλεύουμε για την ακύρωση κάθε μέτρου που οδηγεί σε ανταποδοτική - επιχειρηματική λειτουργία τα σχολεία, για να μην υπάρχει κανένας ιδιώτης χορηγός στην Εκπαίδευση.

Εργασιακή, οικονομική και επιστημονική αναβάθμιση των εκπαιδευτικών. Αναβάθμιση, που θα ξεκινά με την παιδαγωγική εκπαίδευση τους σε ενιαίες παιδαγωγικές σχολές, στις οποίες θα συνεχίζεται και η περιοδική ετήσια επιμόρφωση τους με απαλλαγή από τα διδακτικά τους καθήκοντα.

ΓΙΑ ΤΟ ΔΣ


Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ                        Ο Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ


ΝΕΝΑ ΙΑΚΩΒΟΥ                     ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΛΟΥΓΙΑΚΗΣ


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.