Κατεβάστε την υπεύθυνη δήλωση μέλους του Συλλόγου

Τρίτη 28 Ιανουαρίου 2020

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Π.Ε. ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
«Κώστας Βάρναλης»



Ελευσίνα, 15/1/2020
Αρ. Πρωτ.: 69                
ΕΔΡΑ:
 Ταχ. Δ/νση: Πληρ. :
Τηλέφωνο: Blog:
Mail:
10ο Δημ. Σχολείο Ελευσίνας
Ρήγα Φεραίου & Φουτρή
ΓΕΩΡΓΟΥΛΗΣ ΚΩΣΤΑΣ 
6909- 099055
http://syllogikadytatt.blogspot.com



      ΠΡΟΣ:      ΤΑ ΜΈΛΗ ΤΟΥ

       ΚΟΙΝ:       Δ.Ο.Ε.

ΘΕΜΑ : ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΑΚΤΙΚΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ

ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΑΚΤΙΚΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ του ΣυλλόγουΕκπ/κών Π. Ε. Δυτ. Αττικής «Κ. Βάρναλης»  10/12/19
Η χρονιά που ξεκίνησε βρίσκει το εκπαιδευτικό και εργατικό κίνημα  σε μια κρίσιμη περίοδο. Η κυβέρνηση της ΝΔ συνεχίζει και επιταχύνει την αντιεκπαιδευτική-αντικοινωνική  πολιτική της,  προωθώντας μια σειρά νεοσυντηρητικών/νεοφιλελεύθερων αναδιαρθρώσεων στην εκπαίδευση, την εργασία, τα κοινωνικά, μορφωτικά, εργατικά και δημοκρατικά δικαιώματα:
ü Με την πολιτική της παρατεταμένης αδιοριστίας και της κάλυψης των αναγκών για δεκάδες χιλιάδες μόνιμους διορισμούς με προσλήψεις αναπληρωτών, με την πολιτική του προσοντολόγιου και του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ, την απαξίωση του πτυχίου, της προϋπηρεσίας και των εργασιακών δικαιωμάτων που προκύπτουν από αυτά και την εργασιακή ομηρία δεκάδων χιλιάδων αναπληρωτών συναδέλφων. Με την άρνηση οποιασδήποτε δέσμευσης για μόνιμες προσλήψεις στη Γενική Αγωγή των 20.000 συνταξιοδοτήσεων έναντι καμιάς πρόσληψης στα μνημονιακά χρόνια! Απέναντι σ’ αυτές τις πολιτικές επιβάλλεται να συνεχιστεί ακόμα πιο δυναμικά ο αγώνας που δώσαμε την προηγούμενη περίοδο στοχεύοντας στην ανατροπή-κατάργηση του προσοντολόγιου, διεκδικώντας μαζικούς μόνιμους διορισμούς και διορισμό όλων των αναπληρωτών, αποκλειστικά με το πτυχίο και όλη την προϋπηρεσία.
ü Με χιλιάδες κενά να καταγράφονται ακόμη στα σχολεία όλων των εκπαιδευτικών βαθμίδων (4000 στην πρωτοβάθμια και 3000 στη δευτεροβάθμια). Με τα Ολοήμερα να υπολειτουργούν ένα μήνα μετά την έναρξη των σχολείων, με την  Παράλληλη Στήριξη να μοιράζει τους εκπαιδευτικούς  σε δύο και τρεις μαθητές, ενώ ρεκόρ μετακινήσεων καταγράφεται για τους συναδέλφους των ειδικοτήτων, κάνοντας άλυτο  και αντιπαιδαγωγικό σταυρόλεξο την σύνταξη των ωρολογίων προγραμμάτων.
ü Με τη συνεχιζόμενη λιτότητα, τη μεγάλη αύξηση των τιμών της ΔΕΗ, τις εξαγγελίες για μείωση του αφορολόγητου και ιδιωτικοποίηση του ασφαλιστικού συστήματος – αρχίζοντας από την επικουρική ασφάλιση, αλλά και το φιάσκο της "δικαστικής  διεκδίκησης των αναδρομικών και των δώρων" που κάνουν επιτακτική την ανάγκη προβολής και διεκδίκησης, μέσω μαζικού αγώνα των εργαζομένων, της επαναφοράς του 13ου και 14ου μισθού, της αποκατάστασης όλων των απωλειών στους μισθούς και τις συντάξεις και της άρσης των μέτρων της φορολεηλασίας για τον κόσμο της εργασίας.
ü Με το πάγωμα της υλοποίησης της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης και την εξαίρεση 13 Δήμων από την άμεση εφαρμογή της. Με μια σειρά Δήμους, ανάμεσά τους και τους Δήμους της περιοχής ευθύνης του Συλλόγου Εκπ/κών Π. Ε. Δυτ. Αττικής  να υπονομεύουν ανοιχτά τη δίχρονη με την πλήρη ανυπαρξία οποιουδήποτε σχεδίου επίλυσης του κτιριακού προβλήματος.
ü Με την προώθηση της αξιολόγησης σε όλο το φάσμα της εκπαίδευσης. Η εξαγγελία από την κυβέρνηση της Ν.Δ. νέου νομοσχεδίου, για την αξιολόγηση συνολικά,  αποτελεί αιτία πολέμου για το εκπαιδευτικό κίνημα που έχει ακυρώσει στην πράξη ψηφισμένους νόμους για την αξιολόγηση εδώ και 22 χρόνια.
ü Mε τα ιδεολογήματα που ενισχύουν την  παιδεία για λίγους και εκλεκτούς και τη βαθιά συντηρητική στροφή στο περιεχόμενο της γνώσης (δηλώσεις Κεραμέως για σχολική ιστορία, ιεροδιδάσκαλους, άξιους, άριστους κ.λπ.) Με χιλιάδες παιδιά προσφύγων που διαμένουν στα καμπς σε όλη την Ελλάδα να μην μπορούν να πάνε σχολείο.
ü Με την καταστρατήγηση πτυχών του δημόσιου χαρακτήρα της εκπαίδευσης και των εργασιακών και μορφωτικών δικαιωμάτων, την προώθηση της εκπαίδευσης της αγοράς, των ιδιωτικών πανεπιστημίων, του σχολείου επιχείρηση δια μέσου της σχολικής «αυτονομίας», της «αποκέντρωσης»», της συνολικής αξιολόγησης και κατηγοριοποίησης εκπαιδευτικών και σχολικών μονάδων. 
ü Με το  δήθεν «Αναπτυξιακό πολυνομοσχέδιο», με το οποίο επιχειρείται εργοδοτικός – κυβερνητικός έλεγχος και φακέλωμα των Σωματείων, υπονόμευση του δικαιώματος στην απεργία, υπονόμευση των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας και κυρίως των κλαδικών, ενίσχυση των ελαστικών σχέσεων, της μαύρης και αδήλωτης εργασίας, παραχώρηση- σκάνδαλο και των τελευταίων δημόσιων περιουσιακών στοιχείων στο μεγάλο κεφάλαιο. Με μια σειρά μέτρα και πρακτικές που περιστέλλουν τις δημοκρατικές ελευθερίες, όπως την κατάργηση του ασύλου, την καταστολή και την αστυνομοκρατία, που έχουν ως συνολικό στόχο να εμποδίσουν τις κοινωνικές αντιστάσεις απέναντι στην αντιλαϊκό χαρακτήρα της πολιτικής που εφαρμόζεται.

Ο αγώνας στα χέρια των εκπαιδευτικών
·         Χωρίς αμφιβολία, η ανασυγκρότηση και οργάνωση του εκπαιδευτικού κινήματος, πρέπει να στηριχθεί στη βάση των εκπαιδευτικών, στις Γ.Σ., τους Συλλόγους Π.Ε. και το συντονισμό τους. Να δώσουμε όλες μας τις δυνάμεις στον αγώνα για σταθερή και μόνιμη εργασία. Να διεκδικήσουμε μαχητικά το αίτημα για δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή και εκπαίδευση, για εγγραφή όλων των προνηπίων και νηπίων στο δημόσιο νηπιαγωγείο ενάντια στην πολιτική των κουπονιών, του αποκλεισμού προνηπίων από το νηπιαγωγείο, της ισοπέδωσης των επαγγελματικών δικαιωμάτων των νηπιαγωγών.
·         Διεκδικούμε την επαναφορά των «δώρων», ως πρώτο βήμα αναπλήρωσης των μισθολογικών απωλειών - καμία νέα περικοπή που προετοιμάζουν (περικοπή επιδομάτων κοκ). Αυξήσεις τώρα στους μισθούς. Όχι στη σύνδεση μισθού – «προσόντων» – αξιολόγησης. Κανένας «κόφτης» στο μισθό μας. Όχι στη φοροληστεία. Ανατροπή των αντιασφαλιστικών/αντισυνταξιοδοτικών νόμων των τελευταίων ετών και στις νέες περικοπές στο όνομα των ελλειμμάτων των ταμείων. Κατάργηση όλων των ελαστικών μορφών απασχόλησης.  Σταθερή και μόνιμη δουλειά για όλους.
·         Υπερασπιζόμαστε το δικαίωμα στον αγώνα και τη συνδικαλιστική δράση απέναντι στην επιχειρούμενη φαλκίδευση του δικαιώματος στην απεργία, που προωθεί η κυβέρνηση με τον δήθεν αναπτυξιακό  νόμο.
·         Να παλέψουμε για παιδαγωγική ελευθερία και δημοκρατία στο σχολείο, ενάντια στην ενισχυμένη λογική της διοικητικής αυθαιρεσίας και του αυταρχισμού. Να μπλοκάρουμε για μια ακόμα χρονιά κάθε απόπειρα προώθησης της αξιολόγησης/αυτοαξιολόγησης.
·         Γι’ αυτό είναι καιρός τα εκπαιδευτικά σωματεία και οι ομοσπονδίες να χαράξουμε την εκπαιδευτική πολιτική με ένα νέο μορφωτικό ρεύμα κριτικής απελευθερωτικής παιδαγωγικής και κοινωνικής χειραφέτησης με συλλογικές ριζοσπαστικές πρακτικές, στην τάξη και το σχολείο. Απέναντι στο διαφοροποιημένο, ανταγωνιστικό, αυτοχρηματοδοτούμενο, σχολείο της ημικατάρτισης για όσους αντέξουν, το οποίο προωθείται ΑΝΤΙΠΑΡΑΘΕΤΟΥΜΕ την ενιαία, δημόσια, δωρεάν παιδεία για όλους. Αγωνιζόμαστε ενάντια στο μνημονιακό σχολείο σε όλες τις μορφές και εκδοχές του.
·         Διεκδικούμε το ενιαίο δημόσιο δωρεάν δωδεκάχρονο σχολείο. Το σχολείο των όλων, των ίσων και των διαφορετικών. Ένα σχολείο που στο κέντρο του βρίσκεται όχι το «γνωστικό αντικείμενο», αλλά η παιδαγωγική σχέση, κόντρα σε κάθε μεταμοντέρνα αντίληψη που ταυτίζει την διανοητική εργασία με κάθε λογής χρησιμοθηρικές και εμπορευματικές πρακτικές. Ένα σχολείο με ενιαία προσέγγιση για τη γνώση – την τέχνη – και την τεχνική. Με στόχο τη βαθιά και ολοκληρωμένη γνώση, την καλλιέργεια της κριτικής σκέψης κόντρα στις δεξιότητες και τον κατακερματισμό της γνώσης. Με την παιδαγωγική λογική της ενιαίας διδασκαλίας, με μορφές συνεργασίας και συνδιδασκαλίας, με αντισταθμιστική εκπαίδευση (ενισχυτική διδασκαλία, Τάξεις υποδοχής, Τμήματα Ένταξης, Παράλληλη στήριξη). Με τη λειτουργία δημιουργικών δραστηριοτήτων, ώστε να καλύπτονται ολόπλευρα οι ανάγκες των μαθητών και όλοι οι εκπαιδευτικοί να μένουν στο σχολείο με οργανική θέση, να αποκτούν ουσιαστική σχέση με αυτό και με τους μαθητές του
·         Να γίνουμε το κίνημα που δεν μπορούν να αγνοήσουν. Κίνημα ρήξης και ανατροπής της πολιτικής της κυβέρνησης της Ν.Δ., Ε.Ε., Δ.Ν.Τ., Ο.Ο.Σ.Α. Με αγώνες σύγκρουσης και ανατροπής. Με συνδικάτο ταξικό, όχι κυβερνητικό και κρατικό. Ενάντια στο σχολείο της αριστείας  αλλά και ενάντια στο ιδεολόγημα των «ίσων ευκαιριών», ενάντια στο σχολείο του θρησκευτικού προσηλυτισμού, της κατήχησης και των μεταξικής έμπνευσης μαθητικών παρελάσεων συνεχίζουμε να αγωνιζόμαστε για το σχολείο της μορφωτικής ισότητας.
·           Αγωνιζόμαστε για ενιαίο δωδεκάχρονο δημόσιο δωρεάν υποχρεωτικό σχολείο και δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή και εκπαίδευση για όλα τα παιδιά 4 έως 6 αποκλειστικά  στο δημόσιο Νηπιαγωγείο στα πλαίσια του 14χρονου εκπαιδευτικού σχεδιασμού.
Η σημερινή  κυβέρνηση της Ν. Δ. εξαγγέλλει αξιολόγηση στο δημόσιο με συμμετοχή ακόμα και ιδιωτικών εταιριών! Στην ίδια νεοφιλελεύθερη κατεύθυνση κινούνται οι λογικές της «ελεύθερης επιλογής σχολείου», των vouchers κ.λπ.
Το μόνο στήριγμα σήμερα για τους εργαζόμενους είναι τα σωματεία τους. Περιθώρια λάθους δεν υπάρχουν. Μέρος της απάντησης της κοινωνίας είναι η αναζωογόνηση των συλλογικών διαδικασιών και των μαζικών συλλογικών αγώνων. Τα συλλογικά σώματα, οι διαδικασίες βάσης, οι γενικές συνελεύσεις, η δικτύωση της αλληλεγγύης, τα ισχυρά, ανεξάρτητα και ταξικά σωματεία και συλλογικότητες αποτελούν μέρος του κοινωνικού σχεδίου για την αντίσταση απέναντι στα σχέδια της κυβέρνησης.
Οι κεντρικές επιλογές της νεοφιλελεύθερης πολιτικής είναι η απαλλαγή του κράτους από τις δαπάνες για την εκπαίδευση, η ευέλικτη σχέση υποταγής της εκπαίδευσης στην αγορά εργασίας, ο ανταγωνισμός των σχολικών μονάδων – των εκπαιδευτικών – των μαθητών. 
Μαζικοί Διορισμοί
Διεκδικούμε μαζικούς, μόνιμους διορισμούς για την κάλυψη όλων των αναγκών. Αποκλειστικά με την προϋπηρεσία και την ημερομηνία λήψης πτυχίου. Διορισμό όλων των αναπληρωτών. Πλήρη εργασιακά, εκπαιδευτικά, ασφαλιστικά και συνδικαλιστικά δικαιώματα στους αναπληρωτές. Καμιά απόλυση – κανένας αναπληρωτής χωρίς δουλειά. Κανένα προσοντολόγιο, καμιά περικοπή στην προϋπηρεσία. Δημιουργία οργανικών θέσεων για όλες τις υπάρχουσες ειδικότητες εκπαιδευτικών. Πρόσληψη – τοποθέτηση εκπαιδευτικών των υπαρχουσών ειδικοτήτων σε όλα τα σχολεία. Πλήρης εξομοίωση όλων των αδειών σε σχέση με τους μόνιμους εκπαιδευτικούς (κανονικές, αναρρωτικές, μητρότητας, επαπειλούμενης κύησης, φοιτητικές κλπ) με αποδοχές, προσμέτρηση της προϋπηρεσίας και των ενσήμων. Επίδομα ανεργίας για όλους μετά τη λήξη της σύμβασής τους, χωρίς όρους και προϋποθέσεις. Ακώλυτη μισθολογική και βαθμολογική εξέλιξη των αναπληρωτών με αναγνώριση του συνόλου της προϋπηρεσίας τους και πέρα από τα 7 έτη.
Νηπιαγωγεία
Η νομοθέτηση με το άρθρο 33 του νόμου 4521/2018, σε βάθος τριετίας της υποχρεωτικής δίχρονης προσχολικής εκπαίδευσης, από τη μια σηματοδοτεί  μία σημαντική εξέλιξη που διαμορφώνει ένα νέο πεδίο δυνατοτήτων και διεκδικήσεων σε σχέση με το συγκεκριμένο αίτημα,  από την άλλη όμως,  με τον τρόπο που θεσμοθετήθηκε, δεν αποτρέπει το νηπιαγωγείο από παλιούς και νέους κινδύνους. Κι αυτό διότι δεν προβλέπεται  ο απαραίτητος σχεδιασμός για την καθολική εφαρμογή της σε όλη τη χώρα. Οι παλινωδίες της κυβέρνησης της Ν.Δ. και οι εξαιρέσεις 13 Δήμων δεν εξασφαλίζουν ότι το επόμενο σχολικό έτος (2020 – 2021) η δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή και εκπαίδευση θα εφαρμοστεί σε όλη την επικράτεια και δεν θα μείνει κενό γράμμα, ενώ θα διαιωνίζεται η επικράτηση των vouchers. Διότι για να γίνει αυτό απαιτούνται μια σειρά από παρεμβάσεις από μέρους του κράτους όπως η ενίσχυση των κτιριακών υποδομών και της υλικοτεχνικής υποδομής, υλοποίηση των απαραίτητων διορισμών, ίδρυση νέων νηπιαγωγείων.
Απαιτούμε:
Άμεση εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης σε όλη την επικράτεια και στα πλαίσια αυτά και στους Δήμους  Δυτ. Αττικής. Αυτή τη θέση θα υπερασπίσουμε σε κάθε περίπτωση. Να ληφθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα και να γίνουν όλες οι απαιτούμενες ενέργειες από πλευράς Δήμων και Υπουργείου Παιδείας για να φοιτήσουν  όλα τα προνήπια στα δημόσια νηπιαγωγεία. Να ιδρυθούν άμεσα παραρτήματα νηπιαγωγείων και να συγκροτηθούν τμήματα με βάση τις θέσεις του κλάδου (15 νήπια στο τμήμα κλπ.)Να δοθούν άμεσες λύσεις στο κτιριακό πρόβλημα των νηπιαγωγείων με ενοικίαση κατάλληλων χώρων και να προχωρήσει άμεσα σχεδιασμός/προγραμματισμός για εύρεση οικοπέδων και ανέγερση κτιρίων.
Μισθοί - συντάξεις
Φέτος πρέπει να είναι χρονιά της πραγματικής διεκδίκησης αυξήσεων σε μισθούς και συντάξεις, αποκατάστασης όλων των μισθολογικών απωλειών μας. Είναι γνωστό ότι ο 13ος και 14ος μισθός καταργήθηκαν με τους μνημονιακούς νόμους ΠΑΣΟΚ και ΝΔ. Όλες οι κυβερνήσεις έως τώρα εφάρμοσαν και εφαρμόζουν με θρησκευτική ευλάβεια όλους τους ψηφισμένους νόμους, υπογράφοντας και εφαρμόζοντας  νέες δυσβάστακτες περικοπές για τους εργαζόμενους. Η διεκδίκηση της κάλυψης των μισθολογικών απωλειών πρέπει να γίνει υπόθεση κάθε Σωματείου, κάθε εργαζόμενου. Κανείς συμβιβασμός με την λογική «ότι έγινε – έγινε», ούτε με τις αυταπάτες ότι η όποια ανάκαμψη της οικονομίας θα φέρει από μόνη της πίσω απώλειες, μισθούς και δικαιώματα. Επαναφορά της δυνατότητας των ασφαλιστικών ταμείων να παρέχουν δάνεια στους δημοσίους υπαλλήλους. Κατάργηση των αντιασφαλιστικών νόμων.
Αξιολόγηση
Το Υπουργείο Παιδείας και η κυβέρνηση της Ν. Δ. διατηρώντας όλο το αντιδραστικό αξιολογικό πλαίσιο των ΠΕΚΕΣ, που φτιάχνουν μια παράλληλη «παιδαγωγική» δομή, απομακρυσμένη από τον συνάδελφο, ώστε να προωθηθεί η αξιολόγηση στελεχών και σχολικών μονάδων που αναλαμβάνουν να οργανώσουν οι  Συντονιστές Εκπ/σης, δημιουργώντας μια κουλτούρα Αξιολόγησης με στόχο το πέρασμα στην ατομική Αξιολόγηση, ετοιμάζεται να νομοθετήσει επί το αντιδραστικότερο για να εδραιώσει την απόλυτη κυριαρχία της «Αξιολόγησης» - χειραγώγησης και υποταγής των εκπαιδευτικών.
Το εκπαιδευτικό κίνημα πρέπει άμεσα να οργανώσει τις αντιστάσεις του στην προωθούμενη αξιολόγηση – αυτοαξιολόγηση με τη μορφή της Απεργίας – Αποχής. Η αξιολόγηση είναι η απάντηση των κυρίαρχων στο λάθος ερώτημα: πώς θα απορριφθεί και θα αποπεμφθεί ένα μέρος των εκπαιδευτικών. Το πραγματικό ερώτημα για μας είναι πώς θα γίνει το δημόσιο σχολείο καλύτερο ώστε να ανταποκρίνεται στις μορφωτικές ανάγκες και τα δικαιώματα των μαθητών. Γι’ αυτό είναι απαραίτητη η παιδαγωγική ελευθερία, η δημοκρατία, ο συλλογικός αυτοέλεγχος της σχολικής ζωής.
Δημόσιο σχολείο
Το ξεκίνημα της φετινής σχολικής χρονιάς έφερε ξανά στην επιφάνεια όλα τα προβλήματα που σχετίζονται με το νέο μοντέλο σχολείου, τη χαοτική και κατακερματισμένη λειτουργία του, τη γυμνασιοποίηση, την αυξημένη ένταση μέσα και έξω από τις σχολικές τάξεις. Το υλικό έδαφος που διαμορφώνει αυτό το μοντέλο έχει συγκεκριμένες εργασιακές, ενδοσχολικές και παιδαγωγικές επιπτώσεις. Γι’ αυτό είναι καιρός τα εκπαιδευτικά σωματεία και οι ομοσπονδίες να χαράξουμε την εκπαιδευτική πολιτική με ένα μορφωτικό σχέδιο ριζοσπαστικό και απελευθερωτικό. Απέναντι στο διαφοροποιημένο, ανταγωνιστικό, αυτοχρηματοδοτούμενο, σχολείο της ημικατάρτισης για όσους αντέξουν, το σχολείο που προωθείται με βάση τα πορίσματα των εκθέσεων του ΟΟΣΑ και τις πολιτικές της Ε.Ε., ΑΝΤΙΠΑΡΑΘΕΤΟΥΜΕ την ενιαία, δημόσια, δωρεάν παιδεία για όλους. Αγωνιζόμαστε ενάντια στο μνημονιακό σχολείο σε όλες τις μορφές και εκδοχές του.
Διεκδικούμε την ενιαία δημόσια δωρεάν δεκατετράχρονη εκπαίδευση (δίχρονη υποχρεωτική προσχολική και ενιαίο δωδεκάχρονο σχολείο). Το σχολείο των όλων, των ίσων και των διαφορετικών. Ένα σχολείο που στο κέντρο του βρίσκεται όχι το «γνωστικό αντικείμενο» αλλά η παιδαγωγική σχέση. Ένα σχολείο με ενιαία προσέγγιση για τη γνώση – την τέχνη – και την τεχνική. Με στόχο τη βαθιά και ολοκληρωμένη γνώση, την καλλιέργεια της κριτικής σκέψης κόντρα στις δεξιότητες και τον κατακερματισμό της γνώσης. Με την παιδαγωγική λογική της ενιαίας διδασκαλίας, με μορφές συνεργασίας και συνδιδασκαλίας, με αντισταθμιστική εκπαίδευση (ενισχυτική διδασκαλία, Τάξεις υποδοχής, Τμήματα Ένταξης, παράλληλη στήριξη). Με τη λειτουργία δημιουργικών δραστηριοτήτων ώστε να καλύπτονται ολόπλευρα οι ανάγκες των μαθητών και όλοι οι εκπαιδευτικοί να μένουν στο σχολείο με οργανική θέση, να αποκτούν ουσιαστική σχέση με αυτό και με τους μαθητές του.
Απαιτούμε:
·         Άμεση απόσυρση του ΠΔ 79, του νόμου για τις νέες δομές (εκτός από το άρθρο 120 – κατάργηση του ΠΔ152), των Υπουργικών αποφάσεων και όλων των εγκυκλίων και τροπολογιών για το «νέο» δημοτικό σχολείο, το νηπιαγωγείο, την ειδική αγωγή.
·         Καμιά συγχώνευση – κατάργηση τμήματος δημοτικού και νηπιαγωγείου. Υπολογισμός του ωραρίου των νηπιαγωγών σε 45λεπτη βάση και όχι σε ωριαία. Μείωση του ωραρίου όλων των νηπιαγωγών – μείωση του ωραρίου όλων των εκπαιδευτικών της Α΄ θμιας στα επίπεδα της Β΄θμιας.
·         Καμιά μείωση οργανικών θέσεων – οργανικές τοποθετήσεις για όλους τους εκπαιδευτικούς. Καμιά υποχρεωτική μετακίνηση εκπαιδευτικού. Όχι στις πολλαπλές μετακινήσεις εκπαιδευτικών σε σχολεία για συμπλήρωση ωραρίου σε πάνω από τρία σχολεία.
·         Αύξηση των δαπανών για την εκπαίδευση στο 5% του ΑΕΠ – 15% του προϋπολογισμού
·         Χορήγηση του κρατικού πιστοποιητικού γλωσσομάθειας με την αποφοίτηση από τη Γ΄ Λυκείου σε όλους τους μαθητές χωρίς εξετάσεις με βάση το βαθμό μαθήματος.
·         Μείωση της αναλογίας των μαθητών ανά τμήμα σε 1:15 στο Νηπιαγωγείο  και 1:20  στο δημοτικό. Καμιά συγχώνευση – κατάργηση τμήματος σχολείου και νηπιαγωγείου. Κανένα τμήμα, πρωινό ή ολοήμερο, χωρίς το δάσκαλό του – όχι στην κατάργηση του δάσκαλου τάξης. Να λειτουργήσουν παντού τα ολοήμερα τμήματα και οι υποστηρικτικές δομές, να επανέλθει ο θεσμός του δάσκαλου υπεύθυνου για το ολοήμερο (ένας δάσκαλος υπεύθυνος για το ολοήμερο ανά 50 παιδιά που φοιτούν στο ολοήμερο). 
·         Ριζικός ορθολογισμός και μείωση της ύλης
·         Πλήρης κάλυψη των κενών της παράλληλης στήριξης με έναν εκπαιδευτικό για κάθε μαθητή και ταυτόχρονα πλήρη κάλυψη του μαθητή για όλο το ωρολόγιο πρόγραμμα και με βάση τις οδηγίες των ΚΕΔΔΥ. Επαναλειτουργία με ουσιαστικούς  όρους της Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης και της Ενισχυτικής Διδασκαλίας σε όλα τα σχολεία, με διορισμούς εκπαιδευτικών και προσλήψεις αναπληρωτών. Στελέχωση των τμημάτων ένταξης με τόσους εκπαιδευτικούς όσοι αντιστοιχούν στον αριθμό των μαθητών με διαγνωσμένες ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
·         Επαναλειτουργία της διετούς μετεκπαίδευσης (διδασκαλείων) με νέο πλαίσιο (αυτόνομες μονάδες στο πλαίσιο της λειτουργίας των Παιδαγωγικών Τμημάτων των Πανεπιστημίων) και απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα για όλους τους εκπαιδευτικούς της Π.Ε. (δασκάλους–νηπιαγωγούς–ειδικότητες).
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΗΣ
Στο δρόμο των ενωτικών πανεργατικών – πανυπαλληλικών αγώνων, αποφασίζουμε να κλιμακώσουμε τη σύγκρουση από τη μεριά των εργαζόμενων. Απέναντι σε νέα και παλιά μνημόνια, απέναντι στα νέα και παλιά αντιεκπαιδευτικά μέτρα, πρέπει να ανοίξει ένας νέος κύκλος αγώνων, ένας νέος κύκλος άνθισης των εκπαιδευτικών, των εργατικών και λαϊκών αγώνων και διεκδικήσεων. Γιατί ό,τι εφαρμόζεται, δύσκολα ανατρέπεται, γιατί ό,τι χάνεται είναι κομμάτι της ζωής μας. Στη μνημονιακή οχταετία, μόνο η λαϊκή κινητοποίηση έφερε απονομιμοποίηση, ρωγμές, φραγμούς, καθυστερήσεις κι έστω κάποιες νίκες απέναντι στην επίθεση κυβερνήσεων, ΕΕ και ΔΝΤ.  Στην εκπαίδευση το ξέρουμε καλά, με το μπλοκάρισμα της εφαρμογής της αξιολόγησης, τη νίκη του αγώνα των απολυμένων εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας, την αποτροπή των υποχρεωτικών μετακινήσεων, την προσμέτρηση της ώρας σίτισης ως διδακτικής για όλους τους εκπαιδευτικούς. Να πάρουμε την υπόθεση στα χέρια μας, να συγκροτήσουμε ένα πλατύ, ενωτικό, κοινωνικοπολιτικό και αγωνιστικό μέτωπο με ξεκάθαρους στόχους πάλης ενάντια στην αντιλαϊκή μνημονιακή πολιτική κυβέρνησης – ΕΕ – ΔΝΤ, διότι ο λαός μας δεν χρωστάει τίποτα και σε κανένα.
·                Οργάνωση  πανεκπαιδευτικών κινητοποιήσεων με αίτημα τους μαζικούς διορισμούς αποκλειστικά με βάση το πτυχίο και την προϋπηρεσία.
·                Απεργία – Αποχή από κάθε διαδικασία αξιολόγησης/ αυτοαξιολόγησης. Μπλοκάρουμε στις συνεδριάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων τις διαδικασίες αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας που προβλέπονται από το νόμο για τις νέες δομές.
·                Μπλοκάρουμε τις τριμελείς επιτροπές του ΠΔ79 και κάθε απόπειρα για υποχρεωτικές μετακινήσεις μαθητών «σε όμορα σχολεία» ώστε να δημιουργούνται πληθωρικά τμήματα. Κανένας συνάδελφος να μην συμμετέχει σε αυτές με συνδικαλιστική κάλυψη από τους Συλλόγους ΠΕ και τη ΔΟΕ.
·                Άμεση προκήρυξη απεργιακών κινητοποιήσεων σε κάθε περίπτωση ανακοίνωσης και προσπάθειας εφαρμογής των μνημονιακών αντιεκπαιδευτικών μέτρων (προσοντολόγιο για τις προσλήψεις, αύξηση ωραρίου, αύξηση μαθητών ανά τμήμα, προώθηση αξιολόγησης κλπ.)
·                Μπλοκάρισμα οποιασδήποτε προσπάθειας υποχρεωτικών μετακινήσεων, συμπτύξεων τμημάτων, συγχωνεύσεων, με συγκεντρώσεις και καταλήψεις σε Διευθύνσεις και Περιφέρειες. Μπλοκάρουμε κάθε απόπειρα να χρησιμοποιηθούν πλεονάζουσες ώρες για να καλυφθούν ώρες σε παράλληλη στήριξη
·                Συμβολή σε πανεργατικό αγωνιστικό – απεργιακό συντονισμό σε ισότιμη βάση και με ανοιχτές δημοκρατικές διαδικασίες, για την ανατροπή των αντεργατικών, αντιλαϊκών πολιτικών και στήριξη του κινήματος για την προάσπιση του δικαιώματος στη στέγη, την ενέργεια, το νερό.

ΓΙΑ ΤΟ ΔΣ
                Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                                        Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
        New Doc 2019-12-20 22.31.33.jpg          
      ΓΕΩΡΓΟΥΛΗΣ ΚΩΣΤΑΣ                                                              ΒΕΡΓΑΚΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.