ΣΥΛΛΟΓΟΣ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε.
ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ «Κώστας
Βάρναλης» |
Ελευσίνα,
31/03/2021 Αρ.
Πρωτ.: 19 |
|
ΕΔΡΑ: Ταχ. Δ/νση: Πληρ. : Τηλέφωνο:
Blog: Mail: |
10ο Δημ.
Σχολείο Ελευσίνας Ρήγα
Φεραίου & Φουτρή ΓΕΩΡΓΟΥΛΗΣ
ΚΩΣΤΑΣ 6909- 099055 http://syllogikadytatt.blogspot.com |
ΠΡΟΣ: Τα μέλη του ΚΟΙΝ: Δ.Ο.Ε., ΔΙΠΕ Δυτικής Αττικής |
Για τον εσωτερικό
κανονισμό λειτουργίας
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
Επανερχόμαστε για το ζήτημα της σύνταξης του λεγόμενου
«Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας» των σχολικών μονάδων για το σχολικό έτος
2020 – 2021. Το τελευταίο διάστημα μάλιστα, αρκετά στελέχη εκπαίδευσης
(Περιφερειακοί Διευθυντές, Διευθυντές Εκπ/σης, κλπ) «πιέζουν» τους συναδέλφους
για τη σύνταξη του κανονισμού, ενός κανονισμού που, όπως έχουμε τονίσει, δεν
είναι απλά μια τυπική υποχρέωση. Έχει άλλες στοχεύσεις.
Υπενθυμίζουμε μια σειρά ζητήματα τα οποία αποδεικνύουν
ότι το Υπ. Παιδείας, μέσω του «εσωτερικού κανονισμού», προσπαθεί να εφαρμόσει
μια σειρά αντιεκπαιδευτικές πλευρές που θα αλλάξουν προς το χειρότερο την
πραγματικότητα στα σχολεία.
- Μόνο και μόνο το
γεγονός ότι την αποκλειστική ευθύνη της σύνταξής του δεν την έχει ο
Σύλλογος Διδασκόντων, δείχνει πως δεν έχει σκοπό να λύσει τα καθημερινά
και, ομολογουμένως, αρκετά προβλήματα στη λειτουργία της σχολικής μονάδας.
Η σύνταξή του θα
γίνεται με την συμμετοχή του Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου, του
εκπροσώπου του οικείου Δήμου και των γονιών. Το αν θα γίνεται αποδεκτός θα
αποφασίζεται από τον Διευθυντή/τη Διευθύντρια Εκπαίδευσης αλλά και τον
Συντονιστή/τη Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου. Δηλαδή ο «εξωτερικός
αξιολογητής» των σχολείων θα διαμορφώνει και θα αποφασίζει και τον δήθεν
«εσωτερικό κανονισμό»!
- Οι Σχολικές Μονάδες,
με πνεύμα συνεργασίας και αλληλεγγύης, επιλύουν εδώ και δεκαετίες μια
σειρά ζητήματα που απασχολούν τη σχολική ζωή (π.χ. σχολικές
εκδηλώσεις, δράσεις, πρωτοβουλίες, σχολικός εκφοβισμός). Η ύπαρξη του
«εσωτερικού κανονισμού», με βάση τις κατευθύνσεις της Υπουργικής απόφασης
13423/ΓΔ4/Φ.Ε.Κ.491/Β/9-2-2021 και των πρότυπων σχεδίων του ΙΕΠ, δε
έρχεται ούτε να συγκεντρώσει τους κανόνες λειτουργίας του σχολείου ούτε να
τους εκσυγχρονίσει. Όποια προβλήματα προκύπτουν στα πλαίσια της σχολικής
μονάδας λύνονται μέσα από το Σύλλογο Διδασκόντων συλλογικά. Ο «εσωτερικός
κανονισμός» προσπαθεί να «λύσει» την ανάγκη που έχει σήμερα το Υπ.
Παιδείας και η κυβέρνηση να αποτινάξουν από πάνω τους το «βάρος» της
ευθύνης των Σχολικών Μονάδων και όλο αυτό το ντύνουν με εύηχους όρους όπως
«αυτονομία» και «σχολείο ανοιχτό στην κοινωνία». Η λογική του Υπουργείου
προσιδιάζει στη λογική ενός σχολείου, που ως «αυτόνομη» εκπαιδευτική,
διοικητική και οικονομική μονάδα, θα επιλύει με δική του ευθύνη όλα τα
ζητήματα λειτουργίας απαλλάσσοντας το κράτος από τις δικές του ευθύνες.
- Η αναφορά στην
«κατασταλτική» αντιμετώπιση των σχολικών παραπτωμάτων και σε ζητήματα
αντιμετώπισης συμπεριφορών δείχνει την επιδίωξη του Υπ. Παιδείας να
απεμπολήσουμε τον παιδαγωγικό μας ρόλο και να γίνουμε παιδονόμοι. Πληροφορούμε λοιπόν
αυτούς που νομοθετούν, αν δεν το γνωρίζουν ήδη, πως οι εκπαιδευτικοί
καθημερινά παρεμβαίνουμε παιδαγωγικά, ψυχοκοινωνικά, ώστε να
διαχειριστούμε ζητήματα συμπεριφοράς που έχουν τη ρίζα τους έξω από το
σχολείο. Φαίνεται η επιδίωξη του δόγματος «νόμος και τάξης» επιδιώκεται να
διαπεράσεις κάθε πτυχή της κοινωνικής ζωής, μέχρι και τη σχολική ζωή!
- Τέλος, δε χωράει
καμία αμφιβολία ότι ο «εσωτερικός κανονισμός», σχετίζεται άμεσα με την
«εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση». Στον θεματικό άξονα 9 (Ηγεσία – Οργάνωση
και διοίκηση της σχολικής μονάδας), της Υπουργικής Απόφασης για Εσωτερική
και Εξωτερική Αξιολόγηση, αξιολογείται ο δείκτης: Διασφάλιση της
εφαρμογής του σχολικού κανονισμού. Ακόμα και η δημοσίευση του
«εσωτερικού κανονισμού» οδηγεί στη σύγκριση, τον ανταγωνισμό και την
κατηγοριοποίηση αφού το ίδιο το περιεχόμενό του άπτεται βασικών πλευρών
λειτουργίας του σχολείου.
Από τα παραπάνω, διακρίνεται εύκολα πως δε μιλάμε
για σύνολο κανόνων ορθής λειτουργίας της σχολικής μονάδας, στα πλαίσια των
ευρύτερων στοχεύσεων δημιουργίας κλίματος εμπιστοσύνης, αλληλεγγύης και
σεβασμού ανάμεσα στα μέλη της σχολικής κοινότητας κάτι το οποίο συμβαίνει ήδη
στα σχολεία!
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
Έχει πέσει και το τελευταίο φύλλο συκής όσων, έστω και
καλοπροαίρετα, μπορούσαν να ισχυριστούν το θετικό της ΥΑ για τον «εσωτερικό
κανονισμό».
Καλούμε:
- τους Συλλόγους
Διδασκόντων ΝΑ ΜΗΝ ΚΑΝΟΥΝ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΤΥΠΩΝ ΚΑΝΟΝΙΣΜΩΝ ΤΟΥ ΙΕΠ, κάτι που
ούτως ή άλλως δεν είναι υποχρεωτικό.
- το Υπουργείο Παιδείας
να πάρει πίσω τη συγκεκριμένη Υπουργική Απόφαση.
- τη ΔΟΕ να καλύψει συνδικαλιστικά
τους Συλλόγους Διδασκόντων και να μην αποσταλούν οι εσωτερικοί κανονισμοί
σε ΣΣΕ και Διευθυντή Εκπαίδευσης!
Ήδη
πολλά σχολεία έχουν διαμορφώσει το πλαίσιο λειτουργίας τους και μπορούν να
συνεχίσουν να κάνουν ό,τι έκαναν. Στην περίπτωση που οι Σύλλογοι Διδασκόντων
επικαιροποιήσουν το πλαίσιο που ήδη έχουν αποφασίσει, χρειάζεται να είναι πολύ
προσεκτικοί, να απορρίψουν τις όποιες «άνωθεν» πιέσεις, τους εκβιασμούς και τα
προαποφασισμένα κείμενα του ΙΕΠ και της Διοίκησης. Θυμίζουμε ότι ο εσωτερικός
κανονισμός αποτελεί εσωτερικό έγγραφο του σχολείου κι ως εκ τούτου ο κανονισμός
παραμένει εντός της σχολικής μονάδας.
ΓΙΑ ΤΟ ΔΣ
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΓΕΩΡΓΟΥΛΗΣ ΚΩΣΤΑΣ ΣΤΟΥΜΠΟΣ ΤΑΞΙΑΡΧΗΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.