ΣΥΛΛΟΓΟΣ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Ελευσίνα 12-6-2014
Α/ΘΜΙΑΣ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Αρ.Πρ. : 93
ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
ΕΔΡΑ: 11ο
Δημ.Σχολείο Ελευσίνας
Εθν.Αντιστάσεως &
Φρ.Φουτρή
19200 Ελευσίνα ΠΡΟΣ:
μέλη συλλόγου
Πληρ. :Ιακώβου Νένα
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:
Δ.Σ.ΔΟΕ
Τον
Μάρτιο το ΥΠΑΙΘ προχωρώντας σε άλλη μια
πράξη αυταρχισμού, «επιστράτευσε» τους
εκπαιδευτικούς προκειμένου να τους
εξαναγκάσει να κάνουν ομάδες εργασίας
και να γράψουν την Έκθεση Γενικής
Εκτίμησης με βάση τους 15 δείκτες. Πριν
λίγες μέρες έστειλε στα σχολεία και τις
ηλεκτρονικές φόρμες για την περίφημη
Έκθεση Αξιολόγησης της σχολικής μονάδας.
Το
περιεχόμενό τους επιβεβαιώνει πλήρως
τις εκτιμήσεις μας για την αυτοαξιολόγηση
ως μια διαδικασία κατηγοριοποίησης,
χειραγώγησης, ασφυκτικού ελέγχου και
αυθαιρεσίας, μια διαδικασία που συνδέεται
άμεσα και καθοριστικά με την ατομική
αξιολόγηση του εκπαιδευτικού.
Όσοι-ες θεώρησαν ότι πρόκειται για μια
τυπική και ανώδυνη διαδικασία που
πιθανόν να λειτουργήσει θετικά ή
ανατροφοδοτικά για το εκπαιδευτικό
έργο διαψεύστηκαν παταγωδώς.
Επισημαίνουμε :
Η
Έκθεση Γενικής Εκτίμησης της σχολικής
μονάδας είναι διαφορετική και ως
διαδικασία και ως περιεχόμενο από την
Έκθεση Αξιολόγησης και
πιο συγκεκριμένα αποτελεί υποσύνολο
της Έκθεσης Αξιολόγησης που θα υποβληθεί
από
τον Διευθυντή
του σχολείου ηλεκτρονικά στο Δίκτυο
Πληροφόρησης της ΑΕΕ τον Ιούνιο του
2014.
ΠΡΟΣΟΧΗ!!!
ΔΕΝ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΕΓΚΥΚΛΙΟ ΠΩΣ Η
ΕΚΘΕΣΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΥΠΟΒΑΛΛΕΤΑΙ
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΚΑΙ ΕΝΥΠΟΓΡΑΦΑ ΑΠΟ ΕΜΑΣ,
ΟΥΤΕ ΜΑΣ ΖΗΤΕΙΤΑΙ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΤΗΝ ΠΕΡΙΛΗΨΗ
ΤΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΕΚΤΙΜΗΣΗΣ,ΟΥΤΕ ΕΚΘΕΣΗ ΠΟΥ
ΝΑ ΤΟΝΙΖΟΥΜΕ ΠΟΥ ΥΠΕΡΕΧΕΙ Ή ΠΟΥ ΜΕΙΟΝΕΚΤΕΙ
ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
Παρά
τις διαφοροποιήσεις των δύο εκθέσεων,
το
βασικό εργαλείο για την κατηγοριοποίηση
των σχολείων παραμένει σε αυτή τη φάση,
η έκθεση γενικής εκτίμησης με τους
περίφημους 15 δείκτες που αντιστοιχεί
στην τέταρτη ενότητα της έκθεσης
αξιολόγησης,
όλα τα υπόλοιπα δεν είναι παρά το
πλαίσιο δημιουργίας μιας επίπλαστης
εικόνας εύρυθμης λειτουργίας των ομάδων
της ΑΕΕ.
Μιας
εικόνας σε κάθε περίπτωση ψεύτικης
αφού όλοι ξέρουν (και το υπουργείο) ότι
στη
συντριπτικότατη πλειοψηφία των σχολείων
της επικράτειας δεν έγινε απολύτως
τίποτα από όλα όσα ρωτάνε.
Επιπλέον, εμείς αντιστρέφοντας την
εικόνα λέμε ότι στα ελαχιστότατα σχολεία
που υπέκυψαν και μπήκαν στον κόπο του
υπουργείου και ακριβώς επειδή ο εργασιακός
χρόνος δεν είναι απεριόριστος και οι
ώρες της ημέρας παραμένουν 24, όλος αυτός
ο γραφειοκρατικός φόρτος εργασίας
πραγματοποιήθηκε σε βάρος της πραγματικής
εκπαιδευτικής διαδικασίας, γεγονός για
το οποίο φέρουν ακέραια την ευθύνη και
οι εκπαιδευτικοί αυτών των σχολείων.
Ο στόχος είναι σαφής
: να εμπλέξουν τους εκπαιδευτικούς και
να τους καταστήσουν συνένοχους σε μια
τεράστια διαδικασία συγκάλυψης,
ωραιοποίησης, κατηγοριοποίησης,
διαμόρφωσης τελικά μιας εικονικής
πραγματικότητας και αντίστοιχα κατάταξης
και αξιολόγησης των σχολείων και των
εκπαιδευτικών.
Διατυπώθηκε
η άποψη ότι το υπουργείο δεν ενδιαφέρεται
καθόλου για το περιεχόμενο των απαντήσεων
που θα λάβει,
ενδιαφέρεται μόνο να μαζέψει τις
απαντήσεις για να εμφανίσει μια επίπλαστη
εικόνα συναίνεσης, για να βάλει τους
εκπαιδευτικούς στη διαδικασία της
αξιολόγησης, για να ολοκληρώσει τη
διαδικασία όπως όπως και να εκταμιεύσει
τα αντίστοιχα χρήματα του ΕΣΠΑ. Πρόκειται
για ζητήματα που προφανώς απασχολούν
το υπουργείο. Ωστόσο αποδείχτηκε
ότι ενδιαφέρεται και μάλιστα πάρα πολύ
για το περιεχόμενο των απαντήσεων. Σε
σημείο μάλιστα να υποβάλλει τις
απαντήσεις.
Διατυπώθηκε
επίσης η άποψη, να γράψουμε (ή να
αντιγράψουμε) μια έκθεση ιδεών στο πόδι,
ώστε να φαίνεται ότι είμαστε εντάξει
με τις απαιτήσεις του υπουργείου.
Ωστόσο, οι φόρμες δείχνουν ότι το
υπουργείο ζητάει τώρα το λογαριασμό :
πόσες ώρες, με ποια μεθοδολογία, με τους
γονείς ή χωρίς αυτούς. Επομένως, τα
σχολεία που επέλεξαν να διαφοροποιηθούν
από το ενιαίο κείμενο απάντησης της ΔΟΕ
και να γράψουν «τα δικά τους», βρίσκονται
στην ίδια θέση απέναντι στο υπουργείο.
Για
όλους τους παραπάνω λόγους, η
διαδικασία αυτοαξιολόγησης εξελίσσεται
σε διαδικασία παρωδίας, αυτοεξευτελισμού
του υπουργείου παιδείας. Και γιατί
τελικά δεν δίνουν τις φόρμες έτοιμες
με τις απαντήσεις συμπληρωμένες προς
υπογραφή και κατάθεση στο παρατηρητήριο;
Ποια μπορεί να είναι
η απάντηση σε αυτή την εξέλιξη;
Πρώτα
απ’ όλα, οι Σύλλογοι Διδασκόντων πρέπει
να ολοκληρώσουν τις συνεδριάσεις τους
για το θέμα της έκθεσης γενικής εκτίμησης
αξιοποιώντας ως ύστατο αποτελεσματικό
όπλο που αναχαιτίζει τις διαδικασίες
κατηγοριοποίησης/αξιολόγησης το ενιαίο
κείμενο απάντησης της ΔΟΕ. Βαθμούς
(1-2-3-4) δεν είναι καθόλου υποχρεωμένος ο
Σύλλογος Διδασκόντων να καταλήξει και
δεν πρέπει να καταλήξει όπως αναφέρει
και το κείμενο της ΔΟΕ γιατί σε ΚΑΘΕ
ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΕΙΝΑΙ ΑΥΘΑΙΡΕΤΟ. Καλούμε
τους Συλλόγους Διδασκόντων που έκαναν
την επιλογή να υιοθετήσουν δικά τους
κείμενα να αναθεωρήσουν τη στάση τους
μπροστά στα νέα δεδομένα και ενημερώνουμε
τους συναδέλφους πως υπάρχουν σύλλογοι
που επέλεξαν τον δρόμο της ανυπακοής
και αποφάσισαν να μην καταθέσουν
εκθέσεις!
Από
κει και πέρα, σε κάθε περίπτωση, οι
αποφάσεις του Συλλόγου Διδασκόντων δεν
μπορεί να αγνοηθούν από κανέναν. Μια
αποτελεσματική λύση, μπορεί και πρέπει
να είναι η κήρυξη
απεργίας ως τη λήξη του διδακτικού
έτους.
Με την έννοια ότι, όταν ο αντίπαλος
αναβαθμίζει το πεδίο αντιπαράθεσης,
πρέπει να έχει την ικανότητα να το κάνει
και το εκπαιδευτικό κίνημα. Μέχρι να
ολοκληρωθούν οι διαδικασίες ολομέλειας
προέδρων καλούμε
τους διευθυντές να μην καταθέσουν τις
φόρμες αναμένοντας τις τελικές αποφάσεις.
Τα
σεμινάρια των διευθυντών είναι τέλος,
μια μάχη που δίνει την ευκαιρία να
συσπειρωθεί το σύνολο του κλάδου και
να απαντήσει μαχητικά. Μια
μάχη που μπορεί να κερδηθεί με την
καθολική συμμετοχή των διευθυντών στη
48ωρη της ΔΟΕ και των συναδέλφων στη
στάση εργασίας/ συγκέντρωση για την
ακύρωση των σεμιναρίων. Μην υποτιμάμε
το γεγονός ότι όπου μας δίνεται η
δυνατότητα πρέπει να την εκμεταλλευόμαστε
απαντώντας με μαζικότητα και
αποφασιστικότητα.
Ο
πόλεμος της αξιολόγησης, θα κορυφωθεί
και θα κριθεί το Σεπτέμβρη.
Η απάντηση του εκπαιδευτικού κινήματος
πρέπει να είναι τριπλή : απεργία
διαρκείας, καθολική ανυπακοή, μαζικές
παραιτήσεις στελεχών εκπαίδευσης. Εκεί
θα κριθούν όλα.
ΓΙΑ ΤΟ ΔΣ
Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο Γ.ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΝΕΝΑ ΙΑΚΩΒΟΥ ΚΟΣΜΑΣ ΝΙΚΟΛΑΟΥ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.