Την Πέμπτη 23 Ιανουαρίου με
ομόφωνη απόφαση του Δ.Σ. του συλλόγου
μας, πραγματοποιήθηκε συνάντηση μελών
του Δ.Σ. με τον σχολικό σύμβουλο της 58ης
Περιφέρειας Δημοτικής Εκπ/σης Αττικής
κ. Μαρίνο Παρασκευόπουλο. Το θέμα της
συζήτησης αφορούσε στα προγράμματα που
πραγματοποιούνται στα σχολεία ευθύνης
του και το ζήτημα των εγκρίσεων τους.
Αφορμή του προσδιορισμού του θέματος
ήταν τα ερωτήματα που μας τέθηκαν από
μέλη του Συλλόγου και η σύγχυση η οποία
δημιουργήθηκε στα σχολεία σχετικά με
το θέμα.
Τα μέλη του Δ.Σ διατύπωσαν
- για μια ακόμη φορά την πάγια θέση ότι ο ρόλος των σχολικών συμβούλων είναι συμβουλευτικός κι ως τέτοιος είναι αποδεκτός και όχι ελεγκτικός.
- Την άποψη ότι επιβεβαιώνεται ο εκπαιδευτικός κλάδος που από το 2005 τάχθηκε ενάντια στην εφαρμογή της Ευέλικτης Ζώνης αφού σχεδόν μία δεκαετία μετά την επιβολή της από την Υπουργό Παιδείας Μαριέττα Γιαννάκου αποδεικνύεται ότι αυτό που «δημιουργεί προβλήματα, στην εφαρμογή της ευέλικτης ζώνης» είναι:
α) Η ανυπαρξία
υποδομής
β) Η
ανυπαρξία χρηματοδότησης
γ) η ανυπαρξία
διδακτικού χρόνου, γιατί
δεν φτάνει να κόψεις δύο ώρες από τα
άλλα μαθήματα, όταν η διδακτέα ύλη δεν
μειώνεται
στ) Ο περιορισμός
της «ελεύθερης συνεργασίας του δασκάλου
με τους μαθητές του,
σε ένα μίζερο δίωρο κατά μέσο όρο.
η) Ο διοικητικός
και παιδαγωγικός έλεγχος
θ) Το κλίμα
επίδειξης, αξιολόγησης, κατηγοριοποίησης
και ανταγωνισμού μεταξύ των σχολικών
μονάδων αλλά και των εκπαιδευτικών που
δημιουργεί τη ενιαία βάση δεδομένων
για την εφαρμογή της αξιολόγησης-
χειραγώγησης.
- Στόχος των προγραμμάτων που εκπονούνται απ’ τους εκπ/κούς δε θα πρέπει να είναι ο ασφυκτικός έλεγχος κι η ανάλογη γραφειοκρατία κάτι που θα οδηγήσει τους συναδέλφους να μην υποβάλλουν κανένα πρόγραμμα για έγκριση σε κανέναν.
Ο κ. Παρασκευόπουλος απάντησε
στα σχετικά ερωτήματά μας λέγοντας
- ότι συμφωνεί με τις απόψεις μας για τα προγράμματα όπως διατυπώνονται στο έγγραφο του συλλόγου μας (Αρ.Πρ. : 376/16-12-2013) κι ότι ο δάσκαλος είναι επιστήμονας και θα πρέπει να έχει παιδαγωγική ελευθερία
- αφορμή για τα σχετικά έγγραφα τα οποία έστειλε στα σχολεία ήταν τα σχετικά ερωτήματα που του τέθηκαν από δ/ντές και δ/ντριες
- η φόρμα υποβολής των προγραμμάτων ήταν προτεινόμενη κι όχι επιβεβλημένη τονίζοντας ότι τον ενδιαφέρει το παιδαγωγικό μέρος της φόρμας κι όχι το υπόλοιπο το οποίο είναι ασφυκτικά γραφειοκρατικό και οποιοδήποτε χρονικό διάστημα υλοποίησης του προγράμματος είναι δεκτό
- βεβαίωση υλοποίησης προγραμμάτων μπορούν να δίνουν τόσο οι δ/ντες, δ/ντριες όσο κι ο σχολικός σύμβουλος, αν τους ζητηθεί
- ο ρόλος του είναι συμβουλευτικός και δεν «κυνηγάει» κανέναν που δεν θα στείλει πρόγραμμα αλλά είναι χρέος του να διεκπεραιώνει όσα του στέλνονται
- ακολουθεί τη νόμιμη διαδικασία η οποία είναι τα προγράμματα να εγκρίνονται πρώτα απ’ το σχολικό σύμβουλο και μετά να πηγαίνουν προς την επιτροπή έγκρισης η οποία αρχικά είχε δημιουργηθεί επειδή υπήρχε οικονομική χρηματοδότηση των προγραμμάτων
- ουδέποτε ζήτησε από δ/ντή, δ/ντρια να αποσύρει πρόγραμμα από τη δ/νση και να κατατεθεί στον ίδιο.
Από τα παραπάνω προκύπτει
ότι οποιαδήποτε «πίεση» ασκήθηκε στους/
στις συναδέλφους/ισσες για υποβολή
υλοποίησης προγραμμάτων δεν ήταν στις
προθέσεις του κ. Παρασκευόπουλου.
Δυο ακόμα θέματα που συζητήθηκαν
ήταν σχετικά με την παράλληλη στήριξη
και το εργασιακό ωράριο .
Ο κ. Παρασκευόπουλος ενημέρωσε
το Δ.Σ. ότι οι τοποθετήσεις των συναδέλφων
της παράλληλης στήριξης έγιναν από το
ΠΥΣΠΕ χωρίς σχετική εισήγηση των
σχολικών συμβούλων. Τόνισε δε, ότι
ζητήθηκε, στους σχολικούς συμβούλους,
από το Διευθυντή Εκπαίδευσης εισήγηση
για το ποιοι μαθητές χρήζουν στήριξης
κατά προτεραιότητα (ανάλογα με τις
ανάγκες του καθενός) και εκείνοι αρνήθηκαν
να το πράξουν ως αναρμόδιοι να σηκώσουν
το βάρος μιας τέτοιας ευθύνης.
Τέλος σε ερώτηση που του
ετέθη σχετικά με το εργασιακό ωράριο
των εκπαιδευτικών του 2ου Δημοτικού
Σχολείου Μαγούλας, οι οποίοι παραμένουν
στο σχολείο πέραν του διδακτικού τους
ωραρίου χωρίς να τους έχει ανατεθεί από
το σύλλογο διδασκόντων άλλο έργο,
απάντησε ότι ουδέποτε παρενέβη ή έδωσε
ανάλογες οδηγίες αφού το θέμα είναι
αυστηρά διοικητικό και δεν άπτεται των
αρμοδιοτήτων του.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.