ΣΥΛΛΟΓΟΣ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Ελευσίνα 16-12-2013
Α/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Αρ.Πρ. : 376
ΔΥΤΙΚΗΣ
ΑΤΤΙΚΗΣ
ΕΔΡΑ:
11ο
Δημ.Σχολείο Ελευσίνας
Εθν.Αντιστάσεως
& Φρ.Φουτρή
19200
Ελευσίνα ΠΡΟΣ:
Μέλη Συλλόγου
Πληρ.
:Ιακώβου Νένα ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:
Σχολικοί Σύμβουλοι Δυτικής
Μετά από
καταγγελίες συναδέλφων/ισσών
σχετικά με τις
έμμεσες ή άμεσες πιέσεις που τους
ασκούνται
για να αναλάβουν Σχολικές Δραστηριότητες
– Προγράμματα, το Δ.Σ. του Συλλόγου
υπενθυμίζει στους/στις συναδέλφους/ισσες
πως σύμφωνα με τον Προγραμματισμό
Εκπαιδευτικού Έργου Πρωτοβάθμιας
Εκπαίδευσης Σχολικού Έτους 2013-14 §11 –
Βιωματικές Δράσεις –Ευέλικτη Ζώνη
(Αρ.Πρωτ.Φ.12/427/79844/Γ1/11-06-2013/ΥΠΑΙΘΠΑ)
« Η
συμμετοχή των σχολικών μονάδων και των
εκπαιδευτικών σε Προγράμματα ή
δραστηριότητες είναι
πάντα
Προαιρετική
[…] (Υ.Α. Αριθ. Φ.353/324/105657/Δ1 - Φ.Ε.Κ. 1340 τ.
Β΄/16-10-2002, Άρθρο 7, παρ. 1)»
. Η
δε «υποχρεωτικότητα» των προγραμμάτων
της Ευέλικτης Ζώνης είναι μόνον
«σχηματική»
σύμφωνα με σχετικό απαντητικό έγγραφο
του Κ. Παπαχρήστου (Αρ. Πρ. 184060
/Γ1).
Συνεπώς, τυχόν εκβιασμοί και πιέσεις
που ασκούνται στους εκπαιδευτικούς για
υποχρεωτική ανάληψη προγραμμάτων θα
πρέπει να καταγγέλλονται και να
αντιμετωπίζονται με επιφυλακτικότητα,
ιδιαιτέρως στη σημερινή εκπαιδευτική
συγκυρία που το Υπουργείο τα
θέτει στην υπηρεσία της εφαρμογής της
αξιολόγησης, της κατηγοριοποίησης, της
σύνδεσης με την αγορά, τους χορηγούς
και της πολιτικής του στην εκπαίδευση,
ευρύτερα. Σήμερα
που
το Υπουργείο βάζει τα προγράμματα στον
έλεγχο των συμβούλων και της αξιοποίησής
τους κατά το δοκούν και τα
μετατρέπει σε μονάδα μέτρησης
των δραστηριοτήτων της σχολικής μονάδας,
του βιογραφικού του διευθυντή της και
του κάθε εκπαιδευτικού.
Θεωρούμε
ότι
η γραφειοκρατική αντιμετώπιση των
προγραμμάτων και η συγκέντρωση τους
από τους συμβούλους δεν προσθέτει τίποτα
στην εκπαιδευτική πράξη, αντίθετα τα
αποστεώνει και αλλάζει
το κέντρο βάρους της διεξαγωγής τους
καθώς παύουν να διεξάγονται με κέντρο
τους μαθητές και τις εκπαιδευτικές τους
ανάγκες, και γίνονται υλικό για την
αξιολόγηση του εκπαιδευτικού
και μέσω της παραγωγής υλικού (εκδόσεις,
εκθέσεις κλπ). Η
ματιά παύει να είναι στραμμένη στη χαρά,
τη δημιουργικότητα, τη φαντασία και την
ουσιαστική συμμετοχή των παιδιών και
προσαρμόζεται στην προσπάθεια για άρτια
παρουσίαση σε εξωτερικούς φορείς.
Ο
καθορισμός
ελάχιστου αριθμού προγραμμάτων το χρόνο
αγνοεί και δε σέβεται τους ρυθμούς της
τάξης. Το χρόνο και τον τρόπο δεν πρέπει
να καθορίσει ο εκπαιδευτικός ανάλογα
με τις πραγματικές εκπαιδευτικές ανάγκες
των παιδιών ; Τελικά
η
γραφειοκρατική αντιμετώπιση των
προγραμμάτων,
η υποβολή τους στο σύμβουλο και η
συγκέντρωση των δεδομένων από αυτόν
επιδιώκει
να ποσοτικοποιήσει την εκπαιδευτική
πράξη, να δημιουργήσει βάση δεδομένων
με την οποία να μπορέσουν να συγκρίνουν
και να κατηγοριοποιήσουν τους
εκπαιδευτικούς και τις σχολικές μονάδες.
Αυτά πρέπει να γίνονται από τα παιδιά
για τα παιδιά με βάση τις πραγματικές
τους ανάγκες.
Καλούμε
τους σχολικούς συμβούλους και τους
διευθυντές
να μην επιμένουν στη γραφειοκρατική
καταγραφή τους, να μην μετατρέπονται
σε ελεγκτικό μηχανισμό που υπονομεύει
το εκπαιδευτικό περιεχόμενο. Θεωρούμε
ότι οι
σύμβουλοι πρέπει να διατηρήσουν το
συμβουλευτικό, υποβοηθητικό τους ρόλο
και να μη βρεθούν απέναντι στον κλάδο.
Καλούμε
τους συλλόγους διδασκόντων να μην
διευκολύνουν την προοπτική της
αξιολόγησης.
Να μην υποκύψουν στην περαιτέρω τυποποίηση
και γραφειοκρατικοποίηση του έργου
τους, στον ανταγωνισμό Προγραμμάτων
μεταξύ
σχολικών μονάδων ή εκπαιδευτικών.
Να μην αποδεχτούν καμιά μορφή διοικητικού
ελέγχου, αξιολόγησης ή «επίδειξης» σε
σχέση με τις δραστηριότητές τους. Οι
καθημερινές μας πρακτικές και οι
δραστηριότητες στο σχολείο έχουν αξία
αν στοχεύουν στους ίδιους τους μαθητές
μας και όχι στην αξιολόγηση του
Υπουργείου, αν λογοδοτούν στις αγωνίες
τις δικές μας, των μαθητών μας και των
γονιών τους και όχι στα στελέχη της
διοίκησης.
ΓΙΑ ΤΟ ΔΣ
Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο Γ.ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΝΕΝΑ ΙΑΚΩΒΟΥ ΚΟΣΜΑΣ ΝΙΚΟΛΑΟΥ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.