ΠΑΡΑΤΑΞΕΙΣ

Δευτέρα 10 Δεκεμβρίου 2012

ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΙΣ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΑΠΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΕ ΣΧΟΛΕΙΟ


ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ                        Ελευσίνα 7/ 12/ 2012
Α/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ                                Αρ.Πρ. : 229
ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
ΕΔΡΑ: 11ο Δημ.Σχολείο Ελευσίνας             ΠΡΟΣ:
Εθν.Αντιστάσεως & Φρ.Φουτρή                 Δ/ΝΤΗ ΕΚΠ/ΣΗΣ ΠΕ ΔΥΤ.ΑΤΤΙΚΗΣ,
19200 Ελευσίνα                                        ΤΑ ΜΕΛΗ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ,
Πληρ. :Ιακώβου Νένα                                ΣΥΛΛΟΓΟΥΣ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ,
Blog: http://syllogikadytatt.blogspot.com ΕΝΩΣΕΙΣ ΓΟΝΕΩΝ, ΜΜΕ,
Mail: syllogikadytatt@gmail.com         ΔΣ ΔΟΕ
 



Τρεις μήνες μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς και με τη λήξη του Α’ τρίμηνου τα κενά σε δημοτικά σχολεία και νηπιαγωγεία της Δυτικής Αττικής εξακολουθούν να μένουν ακάλυπτα εις βάρος της μόρφωσης των παιδιών και των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών. Τα αποτελέσματα της μνημονιακής πολιτικής για την Παιδεία με τους 5 μόνιμους διορισμούς δασκάλων, πανελλαδικά, και τις περικοπές στους αναπληρωτές είναι πλέον ορατά σε όλη την χώρα. Ακόμα και σήμερα υπάρχουν δεκάδες σχολεία στην περιοχή μας τα οποία αδυνατούν να αναπτύξουν πλήρως και σύμφωνα με τις διακηρυγμένες παιδαγωγικές αρχές το πρόγραμμά τους αφού:
1. Σε πολλά σχολεία δεν υπάρχουν δάσκαλοι/ες για την κάλυψη του ολοήμερου σχολείου ή των τάξεων του πρωινού προγράμματος. Τα κενά αυτά καλύπτονται από τη Διεύθυνση με μπακαλίστικες και αντιπαιδαγωγικές πρακτικές που περιλαμβάνουν μετακινήσεις συναδέλφων με προφορικές εντολές από περιοχή σε περιοχή (σε πολλές περιπτώσεις οι εντολές αυτές αλλάζουν από μέρα σε μέρα) για λίγες ώρες ή για να αναλάβουν άλλη τάξη του πρωινού προγράμματος ή ολοήμερου (αλήθεια αν συμβεί ένα ατύχημα κατά τη μετακίνηση συναδέλφου ποιος φαίνεται πως φέρει την ευθύνη;), εκ περιτροπής μετακινήσεις συναδέλφων από το πρωινό πρόγραμμα στο ολοήμερο, κατάργηση της ενισχυτικής διδασκαλίας και της κατ’ οίκον διδασκαλίας για παιδιά με προβλήματα υγείας, επιβολή, απλήρωτων φυσικά, υπερωριών. Το «πηγαινέλα – μπες - βγες» των συναδέλφων από τη μια μέρα στην άλλη σε διαφορετικές τάξεις και σχολεία οδηγεί στη διατάραξη της εύρυθμης λειτουργίας των σχολικών μονάδων, της παιδαγωγικής σχέσης μαθητών-εκπαιδευτικών και του οικογενειακού προγραμματισμού των συναδέλφων. Οι συνάδελφοι/ισσες διευθυντές/ριες των σχολικών μονάδων καλούνται συνεχώς να διαμορφώνουν νέα ωρολόγια προγράμματα τα οποία μόνο ταχυδακτυλουργοί θα μπορούσαν να συντάξουν χωρίς παραβίαση των παιδαγωγικών κατευθύνσεων του Υπουργείου. Πώς μπορεί για παράδειγμα να κατεβαίνει ένας συνάδελφος στο ολοήμερο (10:00 -16:00) χωρίς να αναιρείται η παιδαγωγική αρχή που θέλει το μάθημα της Γλώσσας να γίνεται το πρώτο διδακτικό δίωρο; Πώς μπορεί να βγει καινούριο πρόγραμμα όταν τους ίδιους εκπαιδευτικούς μοιράζονται δύο ή και περισσότερα σχολεία;
2. Έχει καταργηθεί ουσιαστικά η διδασκαλία της β’ ξένης γλώσσας στο δημόσιο σχολείο καθώς από την αρχή της χρονιάς οι μαθητές δεν έχουν κάνει ούτε μία ώρα γερμανικών! Έτσι ενώ το μάθημα παραμένει στο πρόγραμμα, συνάδελφοι άσχετοι προς το αντικείμενο καλούνται να κάνουν «φύλαξη» των μαθητών για να μπαλώσουν τα κενά, συχνά με προφορικές εντολές που παραβιάζουν το διδακτικό τους ωράριο. Στα περισσότερα σχολεία διδάσκεται μόνο το μάθημα των γαλλικών αφού δεν έχουν προσληφθεί εκπαιδευτικοί της αντίστοιχης ειδικότητας. Το γεγονός αυτό από μόνο του αποτελεί άλλη μια ανισότητα ανάμεσα στα σχολεία και στους μαθητές. Είναι κατάφωρη κοροϊδία πια να καλεί το Υπουργείο τους μαθητές να διαλέξουν τη β’ ξένη γλώσσα και να κάνει λόγο για πιστοποίηση και αξιολόγηση της γλωσσομάθειας στα σχολεία.
3. Ούτε η προσχολική αγωγή γλιτώνει από την υποχρηματοδότηση της Παιδείας. Υπάρχουν νηπιαγωγεία στα οποία το ολοήμερο καλείται να κλείσει ενώ σε άλλα δόθηκε εντολή να διωχθούν τα νήπια παρά το γεγονός ότι έχουν εγγραφεί σε αυτά. Το δε ωράριο των νηπιαγωγών ακόμα περιμένει τη θεσμοθέτησή του.
Συνάδελφοι και συναδέλφισσες,
Τα μέλη του Δ.Σ. γίνονται καθημερινά δέκτες την απόγνωσης τόσο των συναδέλφων που δεν ξέρουν σε ποιο σχολείο θα τους βρει η επόμενη μέρα όσο και των γονιών που βιώνουν από πρώτο χέρι τι σημαίνει η διάλυση της δημόσιας εκπαίδευσης για τη μόρφωση και την ψυχική γαλήνη των παιδιών τους. Επειδή τα προβλήματα ακόμα και όταν αφορούν ένα συνάδελφο ή μια σχολική μονάδα επηρεάζουν με τη μορφή ντόμινο όλα τα σχολεία της περιοχής:
  • Απαιτούμε προσλήψεις για την κάλυψη όλων των κενών.
  • Να ενημερώσουμε επίσημα τους γονείς για την κατάσταση, να ζητήσουμε έγκριση για σχόλασμα των παιδιών και να ανακοινώσουμε τη λειτουργία του σχολικού προγράμματος που επιτρέπει το υπάρχον προσωπικό στο σχολείο
  • Καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων όλων των σχολείων και ειδικά όσων θίγονται άμεσα να συντάξουν πρακτικά με τα οποία αντιτίθενται στις μετακινήσεις συναδέλφων και στην παραβίαση του διδακτικού ωραρίου. Να μη στηρίξουν «λύσεις» που παραβιάζουν τα εργασιακά δικαιώματα και τα ωράρια και θα αποτελέσουν μόνιμη κατάσταση αν το επιτρέψουμε.
  • Είμαστε αντίθετοι με μετακινήσεις εκπ/κών στη μέση της χρονιάς. 

    ΓΙΑ ΤΟ ΔΣ

    Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ                        Η Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ



    ΝΕΝΑ ΙΑΚΩΒΟΥ                   ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΥ


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.