ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Ελευσίνα 24/ 5/ 2011
Α/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Αρ.Πρωτ. : 70
ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
8ο Δημ.Σχολείο Ελευσίνας ΠΡΟΣ:
Βασ. Λάσκου & Παναγιωτίδου ΤΑ ΜΕΛΗ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ
19200 Ελευσίνα
Πληρ.:Ιακώβου Νένα ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:
Blog: http://syllogikadytatt.blogspot.com ΔΣ ΔΟΕ
Mail: syllogikadytatt@gmail.com
Συναδέλφισσα-Συνάδελφε,
Μετά το νόμο για την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας και την αξιολόγηση του νεοδιόριστου από το τρίγωνο «μέντορας- διευθυντής-σχολικός σύμβουλος» έρχεται σύντομα στη βουλή προς ψήφιση σχέδιο νόμου για την «αναδιοργάνωση των περιφερειακών υπηρεσιών της εκπαίδευσης» , που θα διαμορφώσει ένα αυταρχικό πλαίσιο οργάνωσης και διοίκησης της σχολικής ζωής δίνοντας έτσι τη χαριστική βολή στη δημοκρατία και στην παιδαγωγική ελευθερία στο σχολείο.
Στο όνομα της δήθεν αποκέντρωσης επιχειρούν την περιθωριοποίηση του συλλόγου διδασκόντων , την κατάλυση κάθε συλλογικότητας, τον υπερσυγκεντρωτισμό, την πλήρη υπαλληλοποίηση των εκπαιδευτικών, την προώθηση κομματικά ημετέρων και την επιβολή κυβερνητικού ελέγχου στη διοίκηση της εκπαίδευσης και στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Οι υπερεξουσίες που δίνονται στους διευθυντές και στους νέους επιθεωρητές (σχολικούς συμβούλους) που θα επιλεχθούν με τις καινούριες θέσεις επαναφέρουν το προ 30 ετών ιεραρχικό, αυταρχικό και άκρως διοικητικό τρόπο οργάνωσης του σχολείου.
Με το νέο νόμο οι διευθυντές γίνονται μάνατζερ κι αξιολογητές και θα διοικούν με κριτήρια ιδιωτικού δικαίου με αυξημένες αρμοδιότητες, όπως η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών του σχολείου, η κατάρτιση προγραμμάτων ενδοσχολικής επιμόρφωσης, η αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας, η ενημέρωση των υπηρεσιακών φακέλων των εκπαιδευτικών και των οικονομικών δεδομένων της αυτοαξιολόγησης, τον πειθαρχικό έλεγχο (επίπληξη, ποινές-πρόστιμο) του προσωπικού της σχολικής μονάδας, την αναζήτηση πηγών χρηματοδότησης από επιχειρήσεις-χορηγούς που θα καθορίζουν τα αναλυτικά προγράμματα και εν γένει την λειτουργία του σχολείου.
Ο ρόλος του συλλόγου διδασκόντων περιθωριοποιείται και από κυρίαρχο όργανο της σχολικής κοινότητας περιορίζεται σε ρόλο διακοσμητικό, όπως στην επιλογή εκπαιδευτικού-εποπτικού υλικού όπου αυτό προβλέπεται, προβαίνει σε προτάσεις για τη μορφή και το είδος της ενδοϋπηρεσιακής επιμόρφωσης, έχει την ευθύνη κατόπιν διαβούλευσης με τη σχολική κοινότητα για τη συμπλήρωση του κανονισμού λειτουργίας της σχολικής μονάδας. Συνεδριάζει μάλιστα μόνο ύστερα από πρόσκληση του διευθυντή.
Συνάδελφοι, πρέπει να ανατρέψουμε την κυβερνητική πολιτική, πρέπει να τους σταματήσουμε. Να βγούμε στους δρόμους της συλλογικής αντίστασης κι ανυπακοής.
- Ο διευθυντής –μάνατζερ-πραίτορας- αξιολογητής
- Ο δάσκαλος υπήκοος
- Ο σχολικός σύμβουλος-επιθεωρητής
δεν έχουν καμιά θέση στο σχολείο του 21ου αιώνα.
Πρέπει με όλες τις δυνάμεις μας :
- Να υπερασπιστούμε το σύλλογο διδασκόντων ως κυρίαρχο όργανο στη διοίκηση του σχολείου
- Να μην συμβιβαστούμε με το ρόλο που επιδιώκουν να μας δώσουν, αυτόν του διεκπεραιωτή εντολών και κατευθύνσεων
- Να μην αποδεχτούμε την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας, την αξιολόγηση του νεοδιόριστου. Κανένας συνάδελφος να μη γίνει μέντορας-αξιολογητής.
- Να απορρίψουμε το διευθυντή – μάνατζερ – αξιολογητή - πειθαρχικό προϊστάμενο και την επιστροφή στον επιθεωρητισμό.
- Άμεση διαγραφή από τα σωματεία μας όσων διευθυντών προβούν σε υλοποίηση των καινούργιων τους καθηκόντων.Να μη συμμετέχουμε στα σχεδιαζόμενα απ΄ τον Ιούνιο σεμινάρια των 200 ωρών για την προώθηση του νέου σχολείου. Καλούμε, όσους-ες συναδέλφους-ισσες έχουν κάνει αιτήσεις, να τις ανακαλέσουν.
- Να μην επιτρέψουμε ο μισθός μας να εξαρτάται από την αξιολόγηση.
- Να μην επιτρέψουμε τη σχεδιαζόμενη χειραγώγηση των εκπαιδευτικών και την κοινωνική κατηγοριοποίηση των δημοτικών σχολείων.
- Να πούμε όχι στην εργασιακή ανασφάλεια και στους εκπαιδευτικούς Τιραμόλα.
Συνάδελφοι, τα πράγματα στην εκπαίδευση προοιωνίζονται δυσοίωνα, γι
αυτό από δω και στο εξής :
- Ο Σύλλογος διδασκόντων οφείλει να συνεδριάζει τακτικά, να ενημερώνεται και να αποφασίζει για όλα τα μικρά και μεγάλα θέματα, που αφορούν το σχολείο.
- Να ακυρώνει στην πράξη την αυταρχικότητα, την αυθαιρεσία, την κατάχρηση εξουσίας ή την ευθυνοφοβία του όποιου διευθυντή.
- Να προστατεύει τα δικαιώματα των συναδέλφων απέναντι στις αυθαιρεσίες της διοίκησης και να δίνει λύσεις και διεξόδους στον απίστευτο κυκεώνα που ταλανίζει και φτωχαίνει τη ζωή μας.
- Να στέκεται δίπλα και να βοηθάει τους αδύναμους μαθητές, να σκύβει στα παιδιά των «τελευταίων θρανίων», να αφουγκράζεται τις ανάγκες τους και να ψάχνει τρόπους για να μάθουν γράμματα.
- Να αντιστέκεται στο επελαύνον «σχολείο της αγοράς» και στους χορηγούς που θα εισρέουν στα σχολεία.
- Να προτείνει σε γονείς και μαθητές κόντρα στις ιδεολογίες του ωχαδερφισμού, του ανταγωνισμού των γνώσεων και των πολλών εφοδίων την αλληλεγγύη, τη συλλογικότητα, τη διεκδίκηση, τον πολιτισμό, τον άνθρωπο με τις ανάγκες του και τα δικαιώματά του στη ζωή.
- Να καταγράφεται η διαφωνία, η ένσταση, όταν χρειαστεί, στα πρακτικά του συλλόγου και να μην επιτρέπουμε εξαναγκασμούς σε ομόφωνες αποφάσεις. Να ψηφίζουμε υπέρ, κατά, λευκό. Αν το θέμα είναι σοβαρό να καλούμε το σωματείο μας.
- Να μη δεχόμαστε υποχρεωτικές υπερωρίες και να γνωρίζουμε ότι ούτε ο διευθυντής ούτε ο σύλλογος διδασκόντων μπορεί να μας τις επιβάλλει.
Σήμερα σε μια εποχή ανελέητης επίθεσης στις κατακτήσεις ενός αιώνα, τα δημοκρατικά δικαιώματα και η παιδαγωγική ελευθερία, ο ρόλος του συλλόγου διδασκόντων και του κάθε εκπαιδευτικού ξεχωριστά τίθεται υπό κατάργηση και πρέπει να τα υπερασπιστούμε με όλες μας τις δυνάμεις.
Τίποτα ως τώρα δε μας χαρίστηκε. Το σχολείο είναι έτσι και δεν είναι αλλιώς χάρη σε μας. Κάθε γενιά δασκάλων χρωστάει στην προηγούμενη και χρεώνει την επόμενη με τη δική της συνεισφορά και τους δικούς της αγώνες, που δεν πάνε χαμένοι. Η δική μας γενιά εκπαιδευτικών δεν πρέπει να επιτρέψει στην ιστορία να γυρίσει πίσω στο μεσαίωνα που ονειρεύεται η Διαμαντοπούλου και η κυβέρνηση των δοσίλογων.
Kαλούμε τους συλλόγους διδασκόντων των σχολείων της περιοχής μας να συνεδριάσουν εντός του πρώτου δεκαπενθημέρου του Ιουνίου και με πρακτικό να εκφράσουν την αντίθεσή τους στις προωθούμενες αλλαγές με το νομοσχέδιο "περί αναδιάρθρωσης της διοίκησης της σχολικής εκπαίδευσης" που στόχο έχουν τη χειραγώγηση - αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, τη μετατροπή του σχολείου σε μικρή επιχείρηση, τη μετεξέλιξη του διευθυντή σε μάνατζερ - αξιολογητή και τη μετατροπή του συλλόγου διδασκόντων από κυρίαρχο όργανο της σχολικής κοινότητας σε εκτελεστικό όργανο άνωθεν εντολών.
ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.
Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο Γ.ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΝΕΝΑ ΙΑΚΩΒΟΥ ΓΙΩΡΓΟΣ ΘΑΝΟΠΟΥΛΟΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.