ΠΑΡΑΤΑΞΕΙΣ

Τρίτη 15 Φεβρουαρίου 2011

ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ ΔΣ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΙΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ


ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ                                 Ελευσίνα   15/2/2011
Α/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ                                            Αρ.Πρωτ. :  24
ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ                                                    
8ο Δημ.Σχολείο Ελευσίνας                                          Προς:
Βασ. Λάσκου & Παναγιωτίδου                                  Δημάρχους,, ΔΕΠ, Δημοτικά Συμβούλια,
19200 Ελευσίνα                                                           Τοπικό τύπο, Συλλόγους Γονέων & Κηδεμόνων,
Πληρ.:Ιακώβου Νένα                                                   Ένωση Γονέων & Κηδεμόνων, ΕΛΜΕ Δυτ. Αττικής,
                                                                                        Εργατικό Κέντρο Ελευσίνας, Φορείς Δυτ.Αττικής
Blog: http://syllogikadytatt.blogspot.com                 Κοινοποίηση:
Mailsyllogikadytatt@gmail.com                             Όλα τα μέλη του Συλλόγου μας

Η κυβέρνηση εφαρμόζοντας την πολιτική του μνημονίου, ετοιμάζεται να προχωρήσει σε ένα κρίσιμο γύρο σαρωτικών συγχωνεύσεων – καταργήσεων σχολείων και συμπτύξεων τμημάτων σε όλα τα μήκη και τα πλάτη της εκπαίδευσης. Ήδη, εκδόθηκε η σχετική εγκύκλιος (27/1) για να υλοποιηθεί με ταχύτατους ρυθμούς η πιο θεαματική διαδικασία αποδόμησης του δημόσιου σχολείου. Αναμένονται επίσης και καταργήσεις των γραφείων και μεταφορά των αρμοδιοτήτων σε υπερ-διευθυντές σχολείων με τη διαμόρφωση ενός ασφυκτικού  διοικητικού πλαισίου. Το επόμενο βήμα είναι η ένταξη των 12θέσιων σχολείων που θα προκύψουν στο αποτυχημένο μοντέλο των 800 σχολείων αναμορφωμένου προγράμματος.
Τι σχέση έχουν όλα αυτά με τη βελτίωση του δημόσιου σχολείου; Καμία. Εντάσσονται στην ίδια αντιεκπαιδευτική αντίληψη με τη διάλυση του Ο.Ε.Δ.Β. και του Ο.Σ.Κ., τη δραστική μείωση των λειτουργικών δαπανών των σχολείων, την αποδόμηση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Έχουν σχέση μόνο με την επιχείρηση που έχει ξεκινήσει το Υπουργείο Παιδείας για την υλοποίηση της δραστικής μείωσης των κονδυλίων για τη σχολική χρονιά 2011-2012 (όλα τα στοιχεία μιλάνε για  μείωση της τάξης του 30 έως 50%).
 Παρά την επίκληση παιδαγωγικών κριτηρίων, αυτά δεν υπάρχουν σε κανένα κείμενο. Πουθενά δεν φαίνεται γιατί πρέπει να αλλάξει το επί 25 χρόνια ισχύον παιδαγωγικό καθεστώς των σχολείων, σύμφωνα με το οποίο ο νομοθέτης, από τη δεκαετία του ’80, με το νόμο 1566, φρόντιζε για τη δημιουργία μικρών σχολικών μονάδων, αναγνωρίζοντας την αναγκαιότητα αλληλεπίδρασης μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών. Σήμερα, που η κοινωνική πραγματικότητα είναι πολύ πιο σύνθετη – έως εκρηκτική – για ποιο λόγο πρέπει να δημιουργηθούν σχολεία -  μεγαθήρια; Απάντηση δεν έχει δοθεί. Το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι η εξοικονόμηση πόρων. Δηλαδή, η σημαντική μείωση του αριθμού των σχολείων και η δραματική κατάργηση οργανικών θέσεων των εκπαιδευτικών.
Είμαστε κατηγορηματικά αντίθετοι στις συγχωνεύσεις – καταργήσεις σχολείων και  στις συμπτύξεις τμημάτων.
Τέτοια μέτρα, σημαίνουν υποβάθμιση - διάλυση – κατάργηση του σχολείου της γειτονιάς, δημιουργία λίγων, τεράστιων σχολικών συγκροτημάτων για κάθε βαθμίδα, υποχρεωτικές μετακινήσεις μαθητών και διαμόρφωση πληθωρικών τμημάτων, με προφανή τον κίνδυνο να διαλυθούν οι παιδαγωγικές σχέσεις που προσπαθούν να διατηρήσουν οι σύλλογοι των εκπαιδευτικών με τους μαθητές τους.
Δε θα διορισθούν για χρόνια νέοι εκπαιδευτικοί.
Όλα αυτά, συνεπάγονται την υποβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης, περισσότερα μορφωτικά ελλείμματα για τους μαθητές, περισσότερα βάρη για τους γονείς.
Τα σχολεία χρειάζονται αποκέντρωση και μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα. Όχι άλλη συγκεντροποίηση. Δεν είναι δυνατόν πρότυπό μας και επιδίωξή μας να είναι τα σχολεία των εκατοντάδων μαθητών όπου οι σχέσεις είναι τυπικές και απρόσωπες, όπου η απαραίτητη άμεση επικοινωνία γίνεται πρακτικά ανέφικτη. Όχι μόνο δεν πρέπει να συγχωνευθούν ή να καταργηθούν σχολεία αλλά θα πρέπει να ιδρυθούν φροντιστηριακά τμήματα και νέα τμήματα ένταξης, ίδρυση νέων δημόσιων νηπιαγωγείων γιατί στα υπάρχοντα δε χωρούν ούτε καν όλα τα νήπια, ενώ τα προνήπια έχουν ήδη «εξοριστεί».
Θα θέλαμε να επισημάνουμε ότι:
  1. Πολλά σχολεία της περιοχής μας λειτουργούν σε αίθουσες προκάτ (Ασπρόπυργος, Νέα Πέραμος, Μαγούλα)
  2. Νηπιαγωγεία συστεγάζονται με Δημοτικά (Ελευσίνα, Ασπρόπυργος, Μέγαρα, Νέα Πέραμος)
  3. Σχολείο που εδώ και δύο χρόνια στεγάζεται σε ακατάλληλες αίθουσες περιμένοντας να κατασκευαστεί το νέο κτίριο. (Μέγαρα)
  4. Τα ήδη μικρά προαύλια με τις προσθήκες αιθουσών στις οποίες στοιβάζονται μαθητές-μαθήτριες, χειροτερεύουν ακόμα περισσότερο τις ήδη υπάρχουσες συνθήκες. (Ασπρόπυργος)
  5. Σχολεία με ανύπαρκτες αίθουσες εκδηλώσεων ή διαμορφωμένες από ανάγκη σε αίθουσες διδασκαλίας. (Σ’ όλους τους Δήμους της περιοχής μας.)

 Αυτά είναι κάποια απ’ τα προβλήματα των σχολείων μας  και απέναντι σ’ αυτό το φθηνό  σχολείο του μνημονίου και της αγοράς, , υπερασπιζόμαστε το δημόσιο δωρεάν σχολείο, το δικαίωμα όλων των παιδιών στη μόρφωση. Διεκδικούμε μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα.  Διεκδικούμε άμεση χρηματοδότηση όλων των σχολείων ώστε να μπορούν να ανταποκριθούν στις ανάγκες τους. 
Με βάση όλα τα παραπάνω, το αίτημά μας είναι να μη γίνει καμιά συγχώνευση και υποβιβασμός σχολείου στη Δυτική Αττική. Εκτιμούμε, ότι κάτι τέτοιο θα υποβαθμίσει σημαντικά την ποιότητα της δημόσιας εκπαίδευσης. Ζητάμε από όλους τους φορείς της πόλης να πάρουν θέση, αποστέλλοντας ψηφίσματα σε κάθε αρμόδιο (ΥΠ.ΠΔΒΜΘ, Περιφερειακό Δ/ντή Εκπ/σης  Αττικής, Δ/ντή Α/θμιας Εκπ/σης Δυτ. Αττικής, Δ/ντή Β/θμιας Εκπ/σης Δυτ.Αττικής) . Μαζί να διεκδικήσουμε ένα δημόσιο και δωρεάν σχολείο που θα μορφώνει όλα τα παιδιά. Καλούμε τον κ. Περιφερειακό Δ/ντή Εκπ/σης Αττικής και την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να επανεξετάσουν τις όποιες προθέσεις τους, για συγχωνεύσεις-υποβιβασμό σχολείων στη Δυτική Αττική.


ΓΙΑ ΤΟ ΔΣ


             Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                                            Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ




           ΝΕΝΑ ΙΑΚΩΒΟΥ                                                                      ΓΙΩΡΓΟΣ ΘΑΝΟΠΟΥΛΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.