ΠΑΡΑΤΑΞΕΙΣ

Δευτέρα 5 Οκτωβρίου 2015

ΔΕΝ ΑΠΑΝΤΑΜΕ ΣΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ

Σχετικά με την εγκύκλιο «Συμπληρωματικές ενέργειες στο πλαίσιο υλοποίησης των Πράξεων «Ανάπτυξη και Λειτουργία Δικτύου Πρόληψης και Αντιμετώπισης φαινόμενων της Σχολικής Βίας και Εκφοβισμού (ΣΒΕ) στους Άξονες Προτεραιότητας 1, 2 και 3» του ΕΠ «Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση», που εστάλη στις σχολικές μονάδες στις 31-8-2015 , έχουμε να επισημάνουμε τα παρακάτω:

Σύμφωνα με την εγκύκλιο, καλούνται
τα μέλη των ΟΔΠ (Ομάδες Δράσεων Πρόληψης) των Δημόσιων Σχολείων της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας να προχωρήσουν στην καταγραφή περιστατικών σχολικής βίας και εκφοβισμού μέσω της ειδικής φόρμας  στην ιστοσελίδα http://stop-bullying.sch.gr τα οποία έλαβαν χώρα στη σχολική μονάδα που υπηρετούν. Τα μέλη ΠΟΔΠ  (Περιφερειακές Ομάδες Δράσεων Πρόληψης) και ΕΣΥΔΠ (Επιτροπής Συντονιστών Δράσεων Πρόληψης) θα έχουν πρόσβαση στο σύνολο των καταγεγραμμένων περιστατικών τόσο στα σχολεία ευθύνης τους όσο και στην Περιφερειακή Διεύθυνση που ανήκουν.

Επίσης καλούνται οι Διευθυντές των δημόσιων σχολικών μονάδων της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης  να ενημερώσουν το σύνολο των μαθητών της σχολικής μονάδας τους, για το ερωτηματολόγιο το οποίο θα βρίσκεται διαθέσιμο στην ιστοσελίδα της πράξης από την 1η Σεπτεμβρίου, 2015. Οι μαθητές θα έχουν πρόσβαση στο σχετικό ερωτηματολόγιο, μέσω ενός κλειδάριθμου ο οποίος θα εκδίδεται από τον διευθυντή της σχολικής μονάδας, το οποίο μπορούν να συμπληρώνουν προαιρετικά και θα βασίζεται στις ατομικές  μαρτυρίες των μελών της σχολικής κοινότητας (εκπαιδευτικοί, γονείς, μαθητές) και θα αφορά το φαινόμενο της σχολικής βίας.

Καταθέτουμε την έντονη διαφωνία μας με την παραπάνω διαδικασία διότι:
Α) Η έρευνα έχει ανατεθεί σε ιδιωτική εταιρία (Κοινωνία Γνώσης, μονοπρόσωπη ΕΠΕ) έναντι αμοιβής.
Β) Η αντικειμενικότητα-αξιοπιστία της μεθόδου που εφαρμόζεται δε διασφαλίζεται, αφού κατά  την επεξεργασία του ερωτηματολογίου δεν μπορεί να ελεγχθεί αν τα περιστατικά αναφέρονται σε αληθινά γεγονότα  ή σε «κατασκευασμένα».
Γ) Καταργεί τον ρόλο του συλλόγου διδασκόντων ως του οργάνου που επιλαμβάνεται τέτοιων περιστατικών και λαμβάνει ανάλογα πειθαρχικά και παιδαγωγικά μέτρα.
Δ) Είναι πολύ πιθανόν να χρησιμοποιηθεί ως εργαλείο αξιολόγησης εκπαιδευτικών και κατηγοριοποίησης των σχολείων με έμμεσο τρόπο (καταγγελίες γονέων-μαθητών σε περιπτώσεις αντιπαράθεσης  με εκπαιδευτικούς), σπέρνοντας μια άλλου είδους κουλτούρα ανθρωποφαγίας.
Η αντιμετώπιση του προβλήματος απαιτεί  να στελεχωθούν με  ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς οι  υποστηρικτικές δομές της εκπαίδευσης. Η επιστημονική τους συνδρομή θα ήταν σε πραγματικό χρόνο καταλυτική για την αντιμετώπιση τέτοιων φαινομένων.

Ζητούμε την παρέμβαση της ΔΟΕ στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου, για την άμεση απόσυρση της παραπάνω εγκυκλίου.
Καλούμε τους συναδέλφους να μην συνδράμουν στην υλοποίηση του προγράμματος και τους Διευθυντές των σχολικών μονάδων να μην ανοίξουν τον ασκό του Αιόλου μοιράζοντας κλειδαρίθμους στους μαθητές.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.