ΠΑΡΑΤΑΞΕΙΣ

Κυριακή 10 Μαρτίου 2013

2ο ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΑΙΡΕΤΩΝ ΠΥΣΠΕ ΔΥΤ.ΑΤΤΙΚΗΣ


ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ 
των αιρετών του ΠΥΣΠΕ Δυτικής Αττικής
Παναγιωτακόπουλου Δημήτρη και Ηλιοπούλου Σταυρούλας

Εκπροσώπων των σχημάτων: Πλεύση στην εκπαίδευση -Αυτόνομη παρέμβαση-Ανεξάρτητη Αγωνιστική Κίνηση εκπαιδευτικών.

Πραγματοποιήθηκε στις 21/02/2013 η δεύτερη συνεδρίαση του ΠΥΣΠΕ Δυτικής Αττικής και πήρε τις παρακάτω αποφάσεις:
1) Αναγνώρισε την προϋπηρεσία ωρομισθίων εκπαιδευτικών κλάδων ΠΕ05 και ΠΕ07.

2) Γνωμοδότησε θετικά για μεταπτυχιακούς τίτλους 2 συναδέλφων.
3) Γνωμοδότησε θετικά επί αιτήσεως συναδέλφου για χορήγηση άδειας ιδιωτικού έργου επί αμοιβή.
4) Τοποθέτησε προσωρινά αναπληρώτρια εκπ/κό ΠΕ70(Ζ φάση) στη θέση συναδέλφου που πήρε αναρρωτική άδεια.
5) Τοποθέτησε 3 αναπληρώτριες συναδέλφους ΠΕ60 (ΕΣΠΑ) καθώς και 6 αναπληρωτές συναδέλφους ΠΕ70 (ΕΣΠΑ) σε τμήματα παράλληλης στήριξης.
Οι σχολικοί σύμβουλοι εισηγήθηκαν ποια από τα κενά που υπάρχουν χρήζουν
άμεσης κάλυψης και σε αυτά τοποθετήθηκαν οι παραπάνω συνάδελφοι ανάλογα με τις προτιμήσεις τους.

6) Μετακίνησε 3 αναπληρώτριες ΠΕ70 που επέστρεψαν από άδεια κύησης - επαπειλούμενης κύησης.

7) Μετακίνησε 5 συναδέλφους από σχολεία των Μεγάρων σε σχολεία των Μεγάρων για συμπλήρωση ωραρίου. Η παραπάνω απόφαση πάρθηκε πλειοψηφικά , μειοψηφήσαμε και οι δυο αιρετοί .

8). Αποφάσισε την μείωση του υποχρεωτικού διδακτικού ωραρίου των Διευθυντών σχολικών μονάδων που λειτουργούν ως κέντρα διανομής βιβλίων, και του εκκαθαριστή και αναπληρωτή του Δ/ντή της Δ/νσης ΠΕ Δυτικής Αττικής, εφόσον το επιτρέπουν οι διδακτικές ανάγκες των σχολείων τους, μετά από έγκριση του αρμόδιου Σχολικού Συμβούλου και με την προϋπόθεση ότι δεν θα μετακινηθούν συνάδελφοι εκπαιδευτικοί. Αποφάσισε επίσης τη μείωση του διδακτικού ωραρίου των μελών του ΠΥΣΠΕ Δυτικής Αττικής σε αυτό που αντιστοιχεί από το νόμο.

Σύσκεψη αιρετών ΠΥΣΠΕ-ΑΠΥΣΠΕ-ΚΥΣΠΕ


Τη Δευτέρα 25-02-13 πήραμε μέρος στη σύσκεψη αιρετών ΠΥΣΠΕ-ΑΠΥΣΠΕ-ΚΥΣΠΕ που διοργάνωσε η ΔΟΕ στην Αθήνα με τη συμμετοχή όλων των αιρετών της χώρας. Η σύσκεψη αυτή δεν είχε ημερήσια διάταξη συζήτησε όμως τρία θέματα που απασχολούν το κλάδο σε αυτή τη συγκυρία.
Το πρώτο θέμα ήταν ο πειθαρχικός αυταρχισμός του νόμου 4093 και 4057/2012 και των εγκυκλίων του υπουργείου παιδείας για την εφαρμογή των διατάξεων των παραπάνω νόμων.
Η τρικομματική κυβέρνηση εφαρμόζοντας τα μνημόνια και τις εντολές των δανειστών, θέλει οι δημόσιοι υπάλληλοι επομένως και οι εκπαιδευτικοί, να είναι πλέον πειθήνια όργανα της διοίκησης και του αυταρχικού κράτους αφού πλέον επικρέμεται πάνω από το κεφάλι μας η δαμόκλειος σπάθη της απόλυσης, της αργίας και της δυνητικής αργίας σε περίπτωση πειθαρχικού παραπτώματος με στόχο τις απολύσεις στην εκπαίδευση.
Οι συνάδελφοί αιρετοί μετέφεραν ένα ζοφερό κλίμα όπου οι πειθαρχικές διώξεις έχουν πάρει τη μορφή χιονοστιβάδας. Δεκάδες μέλη υπηρεσιακών συμβουλίων, μέλη διοικητικών συμβουλίων καθώς και απλοί συνάδελφοι διώκονται για διάφορα αδικήματα όπως παράβαση καθήκοντος, αναξιοπρεπή συμπεριφορά, απείθεια και άλλα με αποτέλεσμα να έχουν τεθεί σε δυνητική αργία πριν την οριστική καταδίκη τους παραβιάζοντας έτσι η διοίκηση τη θεμελιώδη ποινική αρχή "του τεκμηρίου της αθωότητας".
Πλήθος συναδέλφων διώκεται χωρίς σοβαρό λόγο ύστερα από καταγγελίες γονιών όπως μέθοδος διδασκαλίας, χαμηλή βαθμολογία ή και για άσχετες ακόμη προς τη εκπαιδευτική διαδικασία αιτίες.
Κάτω από αυτές τις συνθήκες τρομοκρατίας τα σχολεία σε λίγο θα είναι αδύνατο να λειτουργήσουν, για αυτό η ΔΟΕ εξετάζει να ζητήσει τη παραίτηση όλων των διορισμένων μελών από τα υπηρεσιακά συμβούλια καθώς και την αποχή των αιρετών από τις συνεδριάσεις. Θα καταθέσει επίσης προσφυγή στο συμβούλιο επικρατείας και στο ευρωπαϊκό δικαστήριο ανθρωπίνων δικαιωμάτων

Το δεύτερο θέμα που απασχόλησε τη σύσκεψη ήταν το σχέδιο προεδρικού διατάγματος της αξιολόγησης. Η ΔΟΕ από τη μια μεριά απορρίπτει το παραπάνω διάταγμα και από την άλλη αναζητεί καλύτερες "συνθήκες σφαγής" θέλοντας να προτείνει ο κλάδος ένα σύστημα αξιολόγησης που δε θα οδηγεί σε απολύσεις παραβλέποντας για μια ακόμη φορά τη κατεδάφιση του δημοσίου σχολείου, τις απίστευτες ελλείψεις εκπαιδευτικών, τους υποσιτιζόμενους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς με μισθούς πείνας, την απουσία κρατικής χρηματοδότησης και τη καταστροφή της κοινωνίας.
Η ΔΟΕ σχεδιάζει το επόμενο διάστημα να ζητήσει από τα στελέχη της εκπαίδευσης: διευθυντές, σχολικούς συμβούλους, διευθυντές εκπαίδευσης (όλους τους εμπλεκομένους με την αξιολόγηση) να υπογράψουν ένα κείμενο που θα εκφράζουν τη διαφωνία τους με το παραπάνω προεδρικό διάταγμα και θα δηλώνουν την άρνηση τους να το εφαρμόσουν. Τη δράση αυτή θα την αναλάβουν οι τοπικοί σύλλογοι σε συνεργασία με μέλη της ΔΟΕ, καλώντας τους
εμπλεκόμενους στην αξιολόγηση σε συσκέψεις κατά ΠΥΣΠΕ
Το τρίτο θέμα που συζητήθηκε στη σύσκεψη ήταν η διαφάνεια, η αξιοκρατία, η αξιοπιστία και η ισονομία στις αποφάσεις των υπηρεσιακών συμβουλίων.
Οι ΠΑΣΚΕ και ΔΑΚΕ που με ευθύνη τους μετέτρεψαν τα υπηρεσιακά συμβούλια σε όργανα αδιαφάνειας, συνδιοίκησης, αυθαιρεσιών και μηχανισμούς πελατειακών σχέσεων με στόχο τη προώθηση αντιεκπαιδευτικών πολιτικών, την εξαχρείωση συνειδήσεων και την προσωπική ανέλιξη σε κυβερνητικούς και διοικητικούς θώκους ανακάλυψαν όψιμα και υποκριτικά το αυτονόητο: ότι πρέπει να τα κάνουμε όργανα υπεράσπισης των δικαιωμάτων και της αξιοπρέπειας των συναδέλφων.
Για ακόμη μια φορά η ΠΑΣΚ και η ΔΑΚΕ εφευρίσκουν ανάγκες για συσκέψεις αιρετών - στελεχών. Γνωρίζουν πολύ καλά ότι τα θέματα των διώξεων και της αξιολόγησης είναι θέματα που αφορούν όλο τον κλάδο. Παρόλα αυτά επανειλημμένα έχουν αρνηθεί να τα συζητήσουν ή να πάρουν θέση αποδεικνύοντας ότι συμπλέουν με την κυβερνητική πολιτική. Τι αντιστάσεις πρόβαλαν για το ενιαίο μισθολόγιο που στηρίζεται στην αξιολόγηση; Που ήταν όταν άλλαζαν τα πειθαρχικά συμβούλια και έδιωχναν από αυτά τους εκπροσώπους του κλάδου; Ποιες κινήσεις έκαναν για να οργανώσουν και να συντονίσουν ένα μέτωπο καθολικής άρνησης στην αξιολόγηση; ΤΙΠΟΤΑ. Αντίθετα ζητωκραύγαζαν γιατί κατάφεραν να πετύχουν το Π.Δ. για τις αποσπάσεις! Ας μην ξεχνάμε ότι "ξέχασαν" να μιλήσουν αλλά και να παραστούν στη δίκη του συναδέλφου Θ. Αγαπητού και δεν έβγαλαν μία ανακοίνωση ακόμη και όταν υπήρξε αθωωτική απάντηση. Αυτή ήταν η στάση τους και σε μια σειρά άλλες διώξεις που μάλιστα κάποιες από αυτές αφορούσαν και τη δική μας περιοχή. Ανύπαρκτοι!!! Όχι βέβαια από αδυναμία αλλά από επιλογή στήριξης όλων των θέσεων του υπουργείου και των εντολοδόχων τους διευθυντών εκπαίδευσης. Οι συσκέψεις αιρετών εφευρέθηκαν για να βρουν βήμα τα παλιά μεγάλα στελέχη τους που βρίσκονται τώρα στο ΚΥΣΠΕ και για να οργανώνουν συσκέψεις για τα στελέχη τους. Αν όλα αυτά που συζητήθηκαν στη σύσκεψη τους αφορούσαν, θα είχαν μια πραγματικά διαφορετική στάση.



18.000- 22.000 λιγότερες οργανικές θέσεις στην εκπαίδευση.

Την ίδια στιγμή που η εκπαιδευτική κοινότητα έχει μπει στο στόχαστρο μιας επίθεσης, που εκπορεύεται από την τρικομματική κυβέρνηση και διαχέεται με τη βοήθεια των γνωστών διαπλεκόμενων ΜΜΕ προς όλη την κοινωνία, γύρω από το θέμα της αξιολόγησης-χειραγώγησης, το υπουργείο συνεχίζει παράλληλα και σιωπηλά (για την κοινωνία) τον σχεδιασμό του για τις συγχωνεύσεις τμημάτων και σχολείων (και άρα την αντίστοιχη μείωση των οργανικών θέσεων εκπαιδευτικών).
Ας δούμε, με συγκεκριμένα παραδείγματα, τι θα σημάνει η προωθούμενη διαδικασία, τμήμα της οποίας είναι και η πρόσφατη καταγραφή από το υπουργείο της χωρητικότητας των αιθουσών των σχολείων .
Στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, για παράδειγμα, στο νομό Αττικής είναι καταγεγραμμένοι 185.863 μαθητές κατανεμημένοι σε 9.524 τμήματα. Ο μέσος όρος μαθητών ανά τμήμα είναι 20. Αύξηση του μέσου όρου σε 25 μαθητές ανά τμήμα θα σημάνει τον περιορισμό των τμημάτων σε 7.434, μείωση δηλαδή κατά 2.086 ή αλλιώς μείον 62.580 ώρες την εβδομάδα , που αντιστοιχούν σε 2845 θέσεις εργασίας περίπου. Αν σε αυτούς τους αριθμούς, συνυπολογίσουμε και μια αύξηση ωραρίου κατά 2 ώρες (όπως έχει προαναγγείλει το υπουργείο) το τοπίο ολοκληρώνεται: για την ίδια περιοχή και τον αντίστοιχο αριθμών μαθητών, αύξηση ωραρίου κατά 2 ώρες , θα σημαίνει μείωση 1082 θέσεων εργασίας, σύνολο (2845+1082) 3.927.
Μόνο στην Αττική και μόνο στην πρωτοβάθμια, οι συγχωνεύσεις τμημάτων μαζί με την αύξηση ωραρίου , θα οδηγήσουν σε μείωση 3.927 οργανικών θέσεων. Η εικόνα είναι αντίστοιχη και στη δευτεροβάθμια (με μια μεγαλύτερη δυσκολία ακριβούς υπολογισμού , λόγω ειδικοτήτων), και στην επαρχία (όπου πάλι ο υπολογισμός παρουσιάζει δυσκολίες , λόγω του γεωγραφικού ανάγλυφου). Όμως η συνολική εικόνα οδηγεί στο συμπέρασμα ότι θα πρέπει να υπολογίζουμε σε μια μείωση 12.000 (στην ήπια εκδοχή) έως 16.000 (στην ακραία εκδοχή) οργανικών θέσεων εκπαιδευτικών.
Στον παραπάνω αριθμό ΔΕΝ έχει υπολογιστεί η μείωση οργανικότητας λόγω συγχωνεύσεων σχολείων. Σε αυτή την περίπτωση θα πρέπει να υπολογίζουμε περίπου 225.000 λιγότερες διδακτικές ώρες ανά εβδομάδα, περίπου δηλαδή 10.230 θέσεις εργασίας. Επειδή κάποιες από τις θέσεις αυτές συμπίπτουν με τις θέσεις που θα περικόψουν λόγω συγχώνευσης τμημάτων- που θα προκύψουν και από τις συγχωνεύσεις σχολείων- τότε μπορούμε να καταλήξουμε, κατά προσέγγιση σε ένα εφιαλτικό νούμερο, της τάξης των 18.000 έως 22.000 θέσεων εργασίας .


ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ
ΤΗΛ:6975885518
EMAIL:d.panagiotakopoulos@yahoo.gr

ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ
ΤΗΛ: 6946-658871
EMAIL: crusify2002@yahoo.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.